Fortkörningsböter

Hej alla,

Nyfiken fråga jag torskade för fortkörning för en vecka sedan ungefär och satt nu med räkningen och skulle betala böterna!

Då får jag se att det står 79-10-11 istället för 74-10-11 som personnummer, har för mig att jag har läst någonstans att är det minsta fel på böteslappen så kan man slippa betala?

Tacksam för svar!

Mvh Niklas

97 på 70 väg ger 3200:- för dom som undrar, :huvet

Ja men har du blivi av med boten nudåra eller ?:)

Ja men har du blivi av med boten nudåra eller ?:)

Hej jag kunde inte få något vettigt svar från polismyndigheten! Förmodligen eftersom jag vägrade att uppge mitt person nummer! Vill ju inte ge henne allt rakt i handen!

Så jag frågade ifall hon hade registrerat en bot på det personnummer som stod på min bot! Klantig som jag var så frågade hon om det var mitt personnummer och jag sa NEJ! *s* Så då sa hon att hon inte kunde lämna ut den informationen!

Så nu väntar jag och ser om jag får en påminnelse istället! Kommer det ingen så är ju allt frid och fröjd! Kommer det en så får jag väl stå ut med 50 spänn till i avgift! Känns som det kvittar på 3200:-

Hej jag kunde inte få något vettigt svar från polismyndigheten! Förmodligen eftersom jag vägrade att uppge mitt person nummer! Vill ju inte ge henne allt rakt i handen!

Så jag frågade ifall hon hade registrerat en bot på det personnummer som stod på min bot! Klantig som jag var så frågade hon om det var mitt personnummer och jag sa NEJ! *s* Så då sa hon att hon inte kunde lämna ut den informationen!

Det finns ju ett referensnummer på boten, fråga efter den istället. Tror inte du behöver vara rädd för att uppge personnummer, dom kan inte ändra det i efterhand på boten, du har ju en kopia att felaktig uppgift skrivits in.

Det finns ju ett referensnummer på boten, fråga efter den istället. Tror inte du behöver vara rädd för att uppge personnummer, dom kan inte ändra det i efterhand på boten, du har ju en kopia att felaktig uppgift skrivits in.

ÅÅÅ tack tänkte inte så långt! Ringer på tisdag igen! *s*

Fel personnummer på min bot oxå, vad händer?

Sorry för 2års bumpen, men idag hände exakt samma sak för mig.

Torska i laserkontroll med bil. När jag kom hem så fick jag se att de skrivit fel persnnummer på fortkörningsboten.

Känns inte som att det kom fram något tydligt svar om vad som gäller då, hittills i tråden.

Vad göra? De andra uppgifterna stämmer ju, mitt namn, rätt adress och mobilnummer, men personnumret är felaktigt.

Nån som har koll på vad som händer. Finns det nån chans till att jag kan komma undan?

Fortkörnings böter tar 2 år att försvinna oavsett hastighet (alltså under 30 för fort) lyckas du "trilla dit" ytterliggare 2 ggr under dessa 2 år kommer länstyrelsen förmodligen dra in ditt körkort.:huvet

Vad jag vet så finns det inget 26km/h gräns för varningar... :confused:

Eller är det nå ny lag/regel ?:gnissla

Det där är från fall till fall. För ca. 2 år sedan hade jag en riktig mysig period då jag lyckades dra på mig:

1000SEK - stannade inte vid stopplikt (körde ca. 2km/h så jag fick behålla kortet).

2800SEK - 85 på 70 väg (en väg som är kraftigt trafikerad, 3 filer.... som att vinna på lotto...)

2800SEK - 112km/h på 90 väg.

2800SEK 83km/h på 70 väg (återigen 3 filer).

Detta var både med hoj och bil, dessvärre aldrig min egen... utan skrangliga lånehojar samt tjejens FD dominator.

Jag fick ingen varning, inget indraget kort. Kan ju dock tillägga att förra sommaren stannade jag inte för nån... :)

Om du ringer och snackar med dom lär du ju få betala iallafall.
Chansa och vänta på påminnelsen istället.. antingen kommer den rätt eller så kommer den inte. :tummenupp

du måste ju inte avslöjja vem du är "Hej jag heter Totte jag har fått en bot med fel person-nummer, nu slipper jag betala va?" :P

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph