Är nästan säker på att boten är ogiltig om det står fel personummer.
Men jag kan ha fel...
Århundradets tyngsta inlägg!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är nästan säker på att boten är ogiltig om det står fel personummer.
Men jag kan ha fel...
Men orka skryt om ditt land... Här törs man bland annat i alla fall gå i närheten av en tjej utan att behöva vara rädd för att bli smittad av både det ena och andra...i mitt land degar man 40kr för fortkörning och 200kr för rattfyllafunkar !
Men orka skryt om ditt land... Här törs man bland annat i alla fall gå i närheten av en tjej utan att behöva vara rädd för att bli smittad av både det ena och andra...![]()
Men orka skryt om ditt land... Här törs man bland annat i alla fall gå i närheten av en tjej utan att behöva vara rädd för att bli smittad av både det ena och andra...![]()
Jag citerar en fd arbetes kollega:![]()
Det är bara skitsnack att Thailländska tjejerna har Aids! Dom är juh skit snygga!
![]()
Ps. Smittar en förkyld svenska mindre än en förkyld thailänska ?![]()
Århundradets tyngsta inlägg!![]()
Träffade av en slump idag två killar som pluggar till poliser! (fortfarande trevliga faktiskt) Enligt dem så är det jättevanligt att det blir fel personnummer etc. på grund av att polisen slarvar eller missar karbonbladet i mellan när man skriver boten.
Boten är enligt dem ogiltig inte bara på grund av personnumret utan på grund av att polisen inte heller att fyllt i hur dom hade mätt upp min hastighet och på vilket avstånd.
Så på fredag ska jag ringa och be dem makulera boten. Enligt killarna så ska det vara helt okay då boten är ogiltig som den är!
Hade tydligen ingen roll att jag har erkänt och skrivit på!
inte heller att fyllt i hur dom hade mätt upp min hastighet och på vilket avstånd.
Grattis till boten, du är inte ensam...
Jag och brorsan tog premiärturen i lördags, enbart på kurviga 90- och 70-vägar. Vi möter en bil som blinkar lite med helljusen, men jag tänker inte mer på det. Efter ett par raksträckor står en svartklädd man på huk och skjuter mig med lasern. 95 på 70-väg kostade 2800kr.
Jättekul när man är ute med nya hojen på premiär. Nöjet att åka hoj försvann väldigt fort. Att köra därifrån i 70 på 70-vägen kändes som att åka moped.![]()
Du hade TUR ändå, 1 km/h till och du hade åkt på en varning á 2 år.
... som en annan fick.
Fortkörnings böter tar 2 år att försvinna oavsett hastighet (alltså under 30 för fort) lyckas du "trilla dit" ytterliggare 2 ggr under dessa 2 år kommer länstyrelsen förmodligen dra in ditt körkort.![]()
Vad jag vet så finns det inget 26km/h gräns för varningar...![]()
Eller är det nå ny lag/regel ?![]()
Träffade av en slump idag två killar som pluggar till poliser! (fortfarande trevliga faktiskt) Enligt dem så är det jättevanligt att det blir fel personnummer etc. på grund av att polisen slarvar eller missar karbonbladet i mellan när man skriver boten.
Boten är enligt dem ogiltig inte bara på grund av personnumret utan på grund av att polisen inte heller att fyllt i hur dom hade mätt upp min hastighet och på vilket avstånd.
Så på fredag ska jag ringa och be dem makulera boten. Enligt killarna så ska det vara helt okay då boten är ogiltig som den är!
Hade tydligen ingen roll att jag har erkänt och skrivit på!
Jag hade fel där. Det skickas ut en påminnelse om man inte betalar i tid.Klart att det kommer!!!!!!!!
Jag fick påminelsen 3 veckor efter samt att förfallodagen flyttades nästan en månad.
Vet inte hurvida det är med ändringar men detta hände mig innan alla "höjningar", dvs i höstas. Jag blev klockad 97km/h på 70 väg. Fick 1600:- i böter och sen informerade den strikta polismannen mig om "pricken".
Fick sedan hem ett brev från länsstyrelsen (?) där det stod lite mer. Från mitt erkännande fick jag en märkning/prick eller vad man nu vill kalla det, på två år. Det betydde i princip att jag, vid nästa fortkärning, skulle förlora kortet direkt. Nu har jag inte kollat upp detta något närmare.. men är sjukt paranoid och letar poliser som aldrig förr.......![]()
Fel! Det man inte har i huvudet får man ha i gashanden!![]()
180 på 50 väg?2846686Första fortkörningen ca 3 år sen 97 på 50 väg, knapt 11 mån sen blev den andra på 180 nerskriven av tingsrätten till 120 på 50 väg och 1,5 år senare dvs i januari i år 85 på 70 väg, sista medförde varken varning eller indragning, så om man är prickad som jag tydligen är så behöver det inte betyda automatisk indragning.
i mitt land degar man 40kr för fortkörning och 200kr för rattfyllafunkar !
180 på 50 väg?![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti