Fortkörningsböter

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej alla,

Nyfiken fråga jag torskade för fortkörning för en vecka sedan ungefär och satt nu med räkningen och skulle betala böterna!

Då får jag se att det står 79-10-11 istället för 74-10-11 som personnummer, har för mig att jag har läst någonstans att är det minsta fel på böteslappen så kan man slippa betala?

Tacksam för svar!

Mvh Niklas

97 på 70 väg ger 3200:- för dom som undrar, :huvet

Är det inte så att nästan alla poliser har en begränsad begåvning och
då kan sånt som siffror och sånt vara lite klurigt. han kanske hade IG i
välskrivning. Min 5åriga son har också problem med 4 och 9!

jag har också läst detta att fel i boten framför allt pers nr så blir boten ogiltig..

Bara att skita i den..

Är det inte slarvigt skrivet då bara, en 9:a och en 4:a kan ju likna varandra om den som utfärdat boten har slarvig handstil. Mitt tips är att du ringer till trafikavdelningen och ber att få tala med den som lägger in alla uppgifter i ordningsbots-systemet. Då får du besked direkt.

Och om de lyckas skicka påminnelsen rätt så ringer du då och säger att den inte tillhör dig och att det inte är ditt personnummer..

Har läst i andra forum om exakt samma skriv fel på ordningsboten, och det har slutat med att polisen ändrar det felaktiga personnummret och den fortkörande får betala i slutändan.

Är nästan säker på att boten är ogiltig om det står fel personummer.
Men jag kan ha fel...

Om du ringer och snackar med dom lär du ju få betala iallafall.
Chansa och vänta på påminnelsen istället.. antingen kommer den rätt eller så kommer den inte. :tummenupp

Grattis till boten, du är inte ensam...

Jag och brorsan tog premiärturen i lördags, enbart på kurviga 90- och 70-vägar. Vi möter en bil som blinkar lite med helljusen, men jag tänker inte mer på det. Efter ett par raksträckor står en svartklädd man på huk och skjuter mig med lasern. 95 på 70-väg kostade 2800kr.

Jättekul när man är ute med nya hojen på premiär. Nöjet att åka hoj försvann väldigt fort. Att köra därifrån i 70 på 70-vägen kändes som att åka moped. :yoparty

Grattis till boten, du är inte ensam...

Jag och brorsan tog premiärturen i lördags, enbart på kurviga 90- och 70-vägar. Vi möter en bil som blinkar lite med helljusen, men jag tänker inte mer på det. Efter ett par raksträckor står en svartklädd man på huk och skjuter mig med lasern. 95 på 70-väg kostade 2800kr.

Jättekul när man är ute med nya hojen på premiär. Nöjet att åka hoj försvann väldigt fort. Att köra därifrån i 70 på 70-vägen kändes som att åka moped. :yoparty

Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken:näsblod

Jävligt synd iaf, får hoppas att du tagit din del av böter för denna säsong iaf!

Fick parkeringsböter på min mazda för mer än ett år sen, de kryssade för vw så jag struntade i boten och väntade på en eventuell påminnelse eftersom de borde inte få upp nån vw på mitt reg nr...
Påminnelsen kom aldrig.

det här med parkeringsböter är lite roligt...jag betalar adrig mina böter direkt jag väntar alltid på påminnelse...ibland glömmer dom att lägga in boten i systemet och ibland är typ var tredje gång!!!!:yoparty

fytusan va surt, jag blev ju av med mitt kort förra året i sept. fick 2000 i böter och sex månader indraget ;-( det gäller att hålla sig i skinnet.
:gnissla

Det kommer inga påminnelser till en ordningsbot. Det går direkt till kronofogden.

Klart att det kommer!!!!!!!!

Jag fick påminelsen 3 veckor efter samt att förfallodagen flyttades nästan en månad.

Böterna fick jag 2007-01-30 och förfallodagen på påminelsen var 2007-03-26

i mitt land degar man 40kr för fortkörning och 200kr för rattfylla ;) funkar !

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka