Fortkörningsböter...

Davidk skrev:
2239838 vad händer om man bli klockad i 250 blås, låg konstant i det typ 15mil hinner verkligen deras kamera plocka mig och skulle dom verkligen satsa på att åka efter???
ner till jönåker som så många andra....

;)

Last edited:
Det trode jag med tills nu på morgonen, körde en som jobbade på VV i taxin och han berättade att polisen nu sänkt marginalen som fan, så de kan räcka med att åka i 72 - 74 km/h på 70 väg så åker du dit

DaLLeR skrev:
2239212 efter en 3;e förselelsen inom en 12månaders period så ryker kortet.
de sa iaf konstapeln till mig då han skrev ut mina 1200kr oxå ;(
Jag fick varning hemskickad från LS efter tre milda fortkörningar som skedde inom ett år (körde bil med körförbud oxå en annan gång). Alla varningar/återkallanden är bedömningar i de unika fallen. En grundregel är dock att tre små fortkörningar (finns en tabell för detta på trafikjusristen) ger en varning som hänger kvar i två, minns inte exakt kan ha varit tre, år. Lyckas du med en grov tillsammans med två enkla är nog risken stor att lappen ryker.

De berömda prickarna i registret måste ju vara snicksnack som används för att skrämma moppeåkare. Däremot är det självklart att polisen och länsstyrelsen har en akt/fil om alla oss som åkt dit för något som det tittar i om man gör mer dumheter. Vill man sen kalla det för prickar i nåt slags register är ju upp till var och en.

Dicken32 skrev:
2239880 Det trode jag med tills nu på morgonen, körde en som jobbade på VV i taxin och han berättade att polisen nu sänkt marginalen som fan, så de kan räcka med att åka i 72 - 74 km/h på 70 väg så åker du dit

Hade dem tagit mig när jag körde 74 på 70 väg hade jag aldrig skrivit under!
Dem har sänkt marginalen till 5 km/h för fort, men deras radar har ju en felmarginal på 7-8% också eller nåt sånt.

Benny skrev:
2240077 Hade dem tagit mig när jag körde 74 på 70 väg hade jag aldrig skrivit under!
Dem har sänkt marginalen till 5 km/h för fort, men deras radar har ju en felmarginal på 7-8% också eller nåt sånt.

Det hela låter som en klassisk skrämselkampanj i mina öron.

De tar väl några på detta också för att få några rubriker men om de skulle hålla på sådär så skulle ju trafikpolisen snabbt bli överbelastad med fortkörningsböter...

TukTuk skrev:
2240207 Det hela låter som en klassisk skrämselkampanj i mina öron.

De tar väl några på detta också för att få några rubriker men om de skulle hålla på sådär så skulle ju trafikpolisen snabbt bli överbelastad med fortkörningsböter...

Ja det hade aldrig funkat!

Det är svårt som det är o hålla hastigheterna, o med hoj e det ännu svårare, ynka 4km/h över är ju hur lätt som helst o komma över om man inte ska ligga o glo ner på mätaren hela tiden.
:3freak

Sedan jag började åka hoj håller man inte igen direkt vid kameraskåpen, Vi har än sålänge bara 4 stycken i Göteborg och dom sitter i Lunbytunnelen, inte en gång har dom flirtat med mig.

Dom ska sätta upp så in i helvete många onlinekameror men dom kommer knappt ens att vara igång då Umeåkontoret redan är överbelastat med fortkörningsböter från dessa.

Angående sänkningen av marginalen lär det vara skrämselpropaganda, ok att lasern har en felmarginal på 3 km/h men det finns ställen som använder den numer föråldrade tekninken radar som nog ligger på 7-8 km/h felmarginal.

Struve skrev:
2240509 Angående sänkningen av marginalen lär det vara skrämselpropaganda, ok att lasern har en felmarginal på 3 km/h men det finns ställen som använder den numer föråldrade tekninken radar som nog ligger på 7-8 km/h felmarginal.
Jag har för mig att felmarginalen på lasern är 3%...? :va

Supermoto skrev:
2239894 ........

De berömda prickarna i registret måste ju vara snicksnack som används för att skrämma moppeåkare. Däremot är det självklart att polisen och länsstyrelsen har en akt/fil om alla oss som åkt dit för något som det tittar i om man gör mer dumheter. Vill man sen kalla det för prickar i nåt slags register är ju upp till var och en.

Jag skulle vilja kalla dessa prickar för BULLSHIAT! jäkla fjantigt egentligen att stå och plocka in en om man kör i 60 på 50 väg....Det borde ju vara lagligt på motorcykel, då det både är svårare att köra på någon(den är ju inte lika bred som en bil) sen så har man möjligheten att stanna fortare än en bil... :4skrika

Nej nu ska jag sluta att klaga... :fatta!

Last edited:
Thompson skrev:
2239637 ah ok, aja, det är inte så stor chans....förhoppningsvis, eftersom man kör ju bara båge halva året...plus att man oftast inte kör som en dåre(nästan aldrig faktiskt)

Dessa prickar, dom finns kvar i registret för alltid va? (om man inte kan radera dom på nåt...snitsigt sätt :banana )

Jag Tror att dom finns kvar några år eller så.. men jag vet inte säkert. Ring snuten och kolla.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman