Dafe
Gudomlig sporthojare
Precis kommit hem efter en vecka där.
Hur mycket för fort och vad kostade det?
Det är beloppet som får mig att fundera på att betala. 4 st a 45 euro. Så det är ju skitpengar egentligen. Men allt står på franska.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis kommit hem efter en vecka där.
Hur mycket för fort och vad kostade det?
England fotar bakifrån vad jag förstår. Italien fotar framifrån. Övriga länder jag besökte förra sommaren noterade jag inga kameror i.
England fotar bakifrån vad jag förstår. Italien fotar framifrån. Övriga länder jag besökte förra sommaren noterade jag inga kameror i.
Det fetstilta är där saken skiljer. Sverige kan inte ta ut skatt av utländska medborgare. Böter är ingen skatt.
Och vad gäller botens överkomlighet..har man kört för fort och blivit tagen har man knappast rätt att gnälla.
Don´t do the crime etc...
Edit: I många andra länder i europa får ju faktiskt även utländska fordon betala vägavgifter. Så det skulle inte förvåna mig om sverige gör det så småningom också. Jag har själv fått en räkning hemskickad efter att ha passerat en norsk tullstation.
De dricker bara vin och sitter på café.
Till skillnad från de Italienska som gör sig bra på bild men är rätt störiga i verklighetenFörstår varför England fottar bakifrån, inga cheyer från England vill man ju se framifrån![]()
Så Sverige kan inte ta ut skatt av utländska medborgare? Du måste helt missat debatten om sänkt skatt för utländska forskare. Har en vän som är tysk medborgare. Nog faen betalar hon inkomstskatt precis som jag. Och enda chansen för utlänningar att slippa momsen är att handla i butiker som säljer varor "för export". Och då blir det fråga om momsretur. Efter de lämnat Sverige med varan.
Får väl betala skiten. Nej jag syns inte på fotona har inte sett de heller bara fått ett (4) krav på posten. De gäller typ 6 km/h för fort. Så att mitt körkort skulle ryka är jag inte orolig för.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |