Fortkörning

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Fick idag erfara att dom hade satt upp kamror i lundbytunneln. Det jag undrar över är, kan man bli av med sitt kk om man blir tagen av kamera eller får man bara böter, tyvärr så färdades jag i bil så nr plåten fick dom säkert på kort
/// Steen
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Steen_Tzr skrev:
Fick idag erfara att dom hade satt upp kamror i lundbytunneln. Det jag undrar över är, kan man bli av med sitt kk om man blir tagen av kamera eller får man bara böter, tyvärr så färdades jag i bil så nr plåten fick dom säkert på kort
/// Steen


Det är väl precis som vanligt, det beror på hur fort du kört.

Har en kollega som just blev av med sitt kort efter en fotografering.

Tråkigt att höra dock, hoppas du får behålla lappen!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Visst kan du bli av med lappen för det.

Men, kör du i en bil som inte står på dig, eller din familj har kanske polisen svårt att hitta dig.

Kör du nån företagsbil så får du snällt be din chef att ange "okänd förare" om dom höra av sig till honom och undrar vem som har kört. Vi har ju inte någon anmälningsplikt i Svea rike så det kan han göra utan att behöva bli svettig.

Mark
 

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Alingsås
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
Steen_Tzr skrev:
Fick idag erfara att dom hade satt upp kamror i lundbytunneln. Det jag undrar över är, kan man bli av med sitt kk om man blir tagen av kamera eller får man bara böter, tyvärr så färdades jag i bil så nr plåten fick dom säkert på kort
/// Steen

Är du nyinflyttad?
Plåtpåliserna har väl bara suttit där i fem år eller nått.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Förra året så fanns det endast TVÅ kameror i Västra Götalands polisdistrikt...så risken är väl minimal....
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Som tur är så står pappa som ägare på bilen, dock står hojen på mig :) Nyinflyttad? nej men jag har aldrig sett att de funits kameror i skåpen :va åker förbi där varje dag o de har aldrig blixtrat innan. Ne hoppas dom ej hittar mig så jag har råd att ta mellan kort till sommaren
/// Steen
 

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Den e blå
Steen_Tzr skrev:
Som tur är så står pappa som ägare på bilen, dock står hojen på mig :) Nyinflyttad? nej men jag har aldrig sett att de funits kameror i skåpen :va åker förbi där varje dag o de har aldrig blixtrat innan. Ne hoppas dom ej hittar mig så jag har råd att ta mellan kort till sommaren
/// Steen

Förvarna farsgubben och se till att han inte ens oavsiktligt anger dig om dom skulle få för sig att kontakta honom (föga sannolikt men iaf).
Lycka till...
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Rasorblade skrev:
Förra året så fanns det endast TVÅ kameror i Västra Götalands polisdistrikt...så risken är väl minimal....

men om några månader så är alla utbytta mot dom nya dom sitter det i alla Plåtburkar
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
GRATTIS grabben....

Har torskat i plåtpolisburk i danmark fast i firma bil o då uppgavs okänd förare o ja klara mig....böterna kommer till bilägaren nuförtiden o har du blåst över 102km/h i tunneln ja DÅ E DU KK LÖS inom en snar framtid....OM du inte lyckas snacka dig ur det....Dom kan kolla KK på alla i familjen bilen är skriven på genom kk registret om dom misstänker en familjemedlem o din pappa har nekat tror jag(har läst/hört det nånstans)..Hoppas nu du har TUREN med dig så du får njuta sommaren på hojjen ist för *bönpallen*
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
jag hade fel....

saxat från vv.se
Är det föraren eller ägaren som drabbas av böterna?
Svar: Det är alltid föraren som är ansvarig och får betala eventuella
böter.

Så blåneka totalt.....och hoppas dom inte misstänker fusk..fast e det första gången o e jätteförfort så släpper dom det säkert... :tummenupp
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Blev böter på 1000kr. dock skickades de till pappa. men han vägrar ett neka så jag får ta på mig det, Men mamma är redo att ta de istället om de behövs. Frågan är om denna bot kan riskera mina framtida kort? hade tänkt att övningköra med motorcykel och även ta lastbils kort, kommer boten att skapa några problem?
/// Steen
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Steen_Tzr skrev:
2041786 Blev böter på 1000kr. dock skickades de till pappa. men han vägrar ett neka så jag får ta på mig det, Men mamma är redo att ta de istället om de behövs. Frågan är om denna bot kan riskera mina framtida kort? hade tänkt att övningköra med motorcykel och även ta lastbils kort, kommer boten att skapa några problem?
/// Steen

Boten verkar ju inte ha hamnat på dig så nej :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top