Fortkörning förbi kamera, vad gäller?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Situationen är följande, jag har lånat ut en bil till en familjemedlem som inte är skriven på min adress.
Personen i fråga ringde häromdagen och sa att om det kom ett brev från polisen så var det inte mig det gällde utan att personen i fråga missat en kamera.

Vilka rutiner har polisen, kollar de hela familjen eller bara de som är skrivna på adressen där bilen finns?

Vad blir mitt straff om jag vägrar att ange personen i fråga?
Jag tar helre böter själv än blir angivare.
Personen i fråga är dock villig att betala böterna bara för att jag ska slippa krångel, det är jag som är motvalls, inte personen som körde bilen.

Har för mig dom får kolla familjen, hur långt familjen sträcker sig vet ja inte

däremot finns det ingen angiveri lag i sverige, så vill dom att du ska säga vem det är på bilden behöver du inte det

säg att du inte har en aning, du kan aldrig straffas för det, det värsta som kan hända är att dom kommer på vem det är endå.

säg att du inte har en aning, du kan aldrig straffas för det, det värsta som kan hända är att dom kommer på vem det är endå.

Exakt!

Fast om dom skickat en brev hem till föraren så verkar dom ändå ha luskat ut vem det var, men det finns ingen anledning för dig att hjälpa dom...

Jag har googlat lite, känns som det räcker med att om bevet kommer till mig så spelar jag ovetande och dum, det är inte olagligt att vara korkad, inte än i alla fall.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg