Fort fort fort

lorkan skrev:
2065743 Kändes faktiskt som om hastighetsmätaren inte var fixad den här gången. Även om toppnoteringen var 299km/h. :tomten

Jävligt ovårdat kört några gånger men det såg faktiskt jäkligt kul ut. :yoparty

299Km/h i 5,an :tummenupp

lorkan skrev:
2065743 Kändes faktiskt som om hastighetsmätaren inte var fixad den här gången. Även om toppnoteringen var 299km/h. :tomten

Jävligt ovårdat kört några gånger men det såg faktiskt jäkligt kul ut. :yoparty

Blir nog inte så värst kul om någonting skulle inträffa när man kör sådär...usch Föraren skulle bli köttfärs

Sniper skrev:
2065769 299Km/h i 5,an :tummenupp

jao, verkade ju som om det inte fanns några fler växlar? han skulle ju hunnit växlat till 6an....eller?...yeye hursomhelst.....han var tokig!

Galet kört! :död
Ni tror inte att hastigheten ökar en hel del just pga. att han lägger ner hojen rätt mycket, så att motorvarvet ökar och hastighetsmätaren visar för mycket?

PacMan skrev:
2067490 Galet kört! :död
Ni tror inte att hastigheten ökar en hel del just pga. att han lägger ner hojen rätt mycket, så att motorvarvet ökar och hastighetsmätaren visar för mycket?
Varför skulle motovarvet öka för att han lägger ner den lite, vad är det jag inte fattar :3freak :tomten ?

Migael skrev:
2067665 Varför skulle motovarvet öka för att han lägger ner den lite, vad är det jag inte fattar :3freak :tomten ?

Tänk dig att hjulen plötsligt blev lite mindre. Det är ungefär vad som händer när man lutar en hoj. Motorvarv och hjulvarvtal ökar utan att det går fortare. Enligt vad jag har läst har skillnaden i radie mellan däckets mitt och kant en icke försumbar betydelse för val av utväxling och annat på banor med snabba kurvor.

lorkan skrev:
2067477 Var det bara 5an ? Då måste den väl ha varit skruvad. (hastighetsmätaren)

Vet inte mätarna visar alltid för mycket, min fd gixxer-03 gjorde ca 290 på
5,an med orginal drevning om jag inte minns fel..

Stört härlig instrumentering!!

Sniper skrev:
2067693 Vet inte mätarna visar alltid för mycket, min fd gixxer-03 gjorde ca 290 på
5,an med orginal drevning om jag inte minns fel..

Alltid på 10 % min r6a ska ju visa ca 285 kanske på högsta växeln men det gör "bara" 260 ungefär.

har nu kollat på alla filmer som fanns på den där sidan :yoparty

grymmt stolt :hoppa

Antagligen är hojen nerdrevad, det går aldeles för fort upp till 299 på mätaren

Fort gick det, men jag tycker ändå att det "var för lätt" för hojen att komma upp i 300+ (mätarfart). Njaa..

grym körning men jävligt galen förare måste jag säga.
jag hade nog velat testa den slingriga vägen, vart är detta?

Back