FORMULA 80-87 extrainsatt race 17-18 juni

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Till alla Formula piloter.

Fick av Vidar veta att Formula kommer gå som supportklass 17-18 juni på Rudskogen. Tror det är norsk mästerskap denna helg.
Han önskade att så många svenska förare som möjligt skulle komma.

För dagen har jag inga tider, priser etc man ska få det. De som är intreserade kan väl kontakta mig så återkommer jag med information till dem.

Skulle tro att om vi blir ett startfält med +30 förare så blir det nog mycket intressant för många andra arrangörer att bjuda in oss som supportklass, och det innebär fler race för oss!

Vilken annan klass kan erbjuda allting från encylindrig 125 tvåtakt genom 250 tvåtakt, 4cylindrig 500 2takt till 750-1100 fyrcylindriga och 1200 kubiks Hd?

Formula 80-87 i Norge 17.-18.juni 2006 + Norsk Mästerskap + Norsk Cup RR

Hej, det stämmer att det är ett extra race för Formula 80-87 på Rudskogen Motorsenter i Norge den 17.-18. juni. Det är också träning på banan fredag 16. juni från kl. 10.00 - 20.00 med en timmes paus för lunch ca. 13 -14

Tror att det blir 4 pass av ca. 20 minuter per klass träning på fredagen.

Ni hittar information om denne tävling på denna link: http://n3sport.no/Organisation.asp?orgelementid=529201
Klubben arrangerar träning varje onsdag från 17.30 - 21.00

Denna tävling är den första ronden i Norsk Mästerskap RR, samt att det körs dubla race för 125 Junior både Standard och Racer (ett lopp på lördag och ett på söndag). Det är också race för B-förare - SuperB men här avviker vi i Norge från era B-tävlingar - vi kör både 600ccm och 1000ccm i samma klass. Det är beredat för en B-final i denna klass på lördag och A-final på söndag. Banan tar 36 till träning och 30 till race. Vi kör också 250 Racer/Sport Production - dom är så få i Norge att dom körs tilsammans med 125GP.

Och så har vi en ny klass i Norge nu; Nasjonal - detta är en klass som är öppen för A + B förare med MC som är 6 år gammal eller äldre - altså för årsmodel 2000 eller äldre.

Om ni önskar at anmäla er kan ni skicka detta per fax: + 47 69 11 48 48 senast 15 dagar före tävlingen.

Vore roligt om det dyker upp en del svenska förare - alltid bra med lite extra konkurans!

(ursäkta mina eventuella stavfel - är norska ) :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT