Formel 1 imorgon - samling på IRC

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Snart är det Formel 1, okristlig tidigt men jag tänkte ändå försöka se både tidskvalet klockan 03.55 och loppet 07.55.

Någon mer som tänker vara lika korkad en söndagsmorgon? Själv avser jag att ta med mig datorn till TV-soffan och logga in på SH IRC i hopp om att hitta likasinnade där. Man behöver nog hjälp att hålla sig vaken... :D

ft skrev:
Någon mer som tänker vara lika korkad en söndagsmorgon?

Oooo ja! :tummenupp Jag o farsgubben skall sitta bänkade!
Vadå korkat...söndag är alltid söndag, det är meningen man inte skall göra ett skit.
Dock skall ja spela in kval 2 och se det klockan 06:00, så det slutar lagom i tid så man hinner sätta sin satsning på Coreteam Formula 1 Challenge innan tiden går ut... :banana

Tack för livetimingtipset! Lysande, Sickan! Att jag hade missat det?

MW,
du får springa mellan. Jag lär inte gå och lägga mig mellan kval och race och väcka flickan. Jag har skaffat senaste Bike, kaffe och blåbärskaka som pausunderhållning. :tummenupp

tjatta får ni göra själva, men hur svårt kan det vara att bygga en motor som håller? Är det lixom inte deras jobb?

Asså, hade det varit en gäng bagare som på sin fritid byggde F1-motorer så hade det väl varit ok om motorn smällt, men det här?

Pinsamt.

Tricket är att bygga en motor som håller precis lagom länge men inte längre. För robust och du får inte ut lika mycket effekt som om den hade varit lagom dimensionerad.

Och däri ligger knuten i mycket av ingenjörskonsten.

ft skrev:
Tricket är att bygga en motor som håller precis lagom länge men inte längre. För robust och du får inte ut lika mycket effekt som om den hade varit lagom dimensionerad.

Och däri ligger knuten i mycket av ingenjörskonsten.

Förvisso.

Har ingen berättat för dem att det skall hålla två lopp?

Kul som fan för Toyota och Redbull.

Jag jobbade tidigare på ett bolag som var i högsta grad inblandad i Whitbread-seglingen. De brukade säga att det skulle vara enkelt att bygga en båt som höll men då är det ingen idé att ställa upp för man har ingen möjlighet att vinna.

Ninjaboy skrev:
Jag jobbade tidigare på ett bolag som var i högsta grad inblandad i Whitbread-seglingen. De brukade säga att det skulle vara enkelt att bygga en båt som höll men då är det ingen idé att ställa upp för man har ingen möjlighet att vinna.

:fakta

/Fredrik, kompromissingenjör (även om titeln är en annan)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back