Formateringshjälp..

Janne R1

Medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Min.. Bara min...
Hej!

Har aldrig gjort det förut.. :gnissla

Men nu har jag fått någe virus som gör att datan försöker av sig självt att ansluta till betalporr siter.. :argpådato

Så vore tacksam om nån talar om lite steg för steg hur jag ska göra..

Tackar på förhand för hjälpen..

Janne R1 skrev:
Hej!

Men nu har jag fått någe virus som gör att datan försöker av sig självt att ansluta till betalporr siter.. :argpådato

Formaterar gör du med Xp-skivan innan du gör själva installationen. Jag utgår från att du har XP.

Det är bara att följa instruktionerna när du har bootat på cd-skivan, inte svårt alls. Läs noga innan du gör dina val.

Janne R1 skrev:
Hej!

Boota från skivan följ sedan denna:http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/installxppro1.htm

/M

Mackee skrev:

Hoppla!
Såg att sidan låg nere för tillfället, annars finns där mycket tydliga steg för steg instruktioner........ :tummenupp

Boota? :va
Mina nuvarande kunskaper är: Spela harpan, surfa sporthoj,aftonbladet och blocket typ.. :näsblod

Passa på att ladda ner fritt antivirus från grisoft.com(lägg till tre w framför)
antispionprogram ad-aware från lavasoft.com(samma tre w) samt
spybot från spybot.safer-networking.de/sv/index.html(utan de tre w)
så förhoppningsvis slipper du det framöver.

Janne R1 skrev:
Boota? :va
Mina nuvarande kunskaper är: Spela harpan, surfa sporthoj,aftonbladet och blocket typ.. :näsblod

Starta datorn(boota) med Xp-skivan i cd/dvd-spelaren. Så borde XP installationen starta.

Det enda jobbiga med en ev ominstallation är allt skit man har på datorn som man vill spara... annars är det lätt!

Börja med att starta om datorn när du har xp skivan i...
när den frågar om du vill boota från skivan tryck valfri tangent så gör du det.
välj sen en snabb formatering av den hdd som xp ligger på idag
sen minns jag inte fler steg men det mesta löser sig självt väldigt pedagogiskt upplagt...

Cervantes skrev:
Det enda jobbiga med en ev ominstallation är allt skit man har på datorn som man vill spara... annars är det lätt! ...
Det är därför man ska ha minst 2 partitioner, så man inte behöver spara så mycket, har man detta så räcker det bara typ att spara favoriter och mail

Jo jag vet! har en usb disk bara för detta endamål :banana men om det är första gången nån formaterar kan det va bra att påpeka att ALLT försvinner från datorn...

Ska man vara petig så försvinner allt från den hårdisk/partition man formaterar inte från hela datorn. Men för de flesta är det synonymt. Men om man har två diskar kan man med fördel dra ur kabeln ur den disk man inte vill ha formaterad. Mest för säkerhets skull.

Janne R1 skrev:
Hej!

formatera ger troligen en del problem om dina kunskaper är surfa/mm. använd ad aware så är spywaren borta... kan behöva ladda xp i felsäkert läge innan du använder adaware. www.lavasoft.com

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg