Format C: funkar ej

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ska formatera min dator men det går inte med "format c:" Kan jag skriva något annat? Använder startdiskett och OS 98 ME.

Problemet är nog att format.com inte finns på din startdiskett. Kopiera filen från system32-katalogen till disketten och boota från den så borde det funka.

Abloy skrev:
Ska formatera min dator men det går inte med "format c:" Kan jag skriva något annat? Använder startdiskett och OS 98 ME.

starta datorn med disketten och skivan i... Välj starta med Cdrom stöd. När den står på A: så skriv d: ... kolla sen så inte RAM-drive lagts sig dör genom att skriva DIR. står det tex "volymen i enheten d: är MS-ramdrive är det fel, testa då med E:

när du står rätt så kolla vad mappen för windows heter... antingen Win9x eller win98se... därifrån kan du köra format.

ex.

a: -> d -> cd win98se -> format c: -> install

Klart :tummenupp

Tack, det ordnade sig tillslut när jag hittade en återställningsskiva.

Anledningen till att jag ville formatera var att jag fick någon form spyware som kapade min startsida (searchmyrecuest). Var omöjligt med mina kunskaper att få bort det, låg en källfil i kakorna som inte gick att bli av med.

Såna program tas enklast bort med Ad-Aware ... men du gör rätt i att formatera, Bäst sätt att hålla datorn "ren"

Abloy skrev:
Tack, det ordnade sig tillslut när jag hittade en återställningsskiva.

Anledningen till att jag ville formatera var att jag fick någon form spyware som kapade min startsida (searchmyrecuest). Var omöjligt med mina kunskaper att få bort det, låg en källfil i kakorna som inte gick att bli av med.

Körde Ad-Aware och ett par andra program med liknande funktion men inget bet på skiten.

Abloy skrev:
Körde Ad-Aware och ett par andra program med liknande funktion men inget bet på skiten.

Cwshredder.exe fixar det troligen, specialanpassat för COOLWEB, ett program som micklar med startsidan bl.a. och lägger in diverse meningslösa söksidor som startsida. Det är inte en cookie utan ett .JS som lägger sig i windows-mappen+plus lite annat smått o gott.

Låter som om det var den du hade.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage