Fork Oil SS-08 #10 (vilken motsvarighet?)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

I min verkstadshandbok så finns följande rekommendation för gaffelolja till GSX-R 750 -2000:

Suzuki fork oil SS-08 (#10 or an equivalent fork oil)

Jag ska byta packboxar i gaffeln denna helg, och skulle behöva ha lite tips på motsvarande oljor hos lokala handlaren (som ej är Suzuki ÅF)

Är detta en 10w eller 5w? Läser man runt så går meningarna isär å det grövsta så jag blir ruskigt förvirrad.

/K

Bra lista!! lite lurigt detdär med att vissa 2.5w e tjockare än vissa andra 5w, går inte lita på vad som står på flaskan

Ja listan är jättesmidig och den där peter har nog lagt en timme eller två på att jaga fram alla uppgifter.

Om sen en vätska har 16 eller 19 cSt i viskositet spelar kanske mer akademisk roll men man skall akta sig för att byta mellan märken. Byter man ut sin XX 5w mot YY 7,5w därför att man vill ha något tjockare kan det sluta med att man bytte till tunnare olja.

Jag har valt mig ett favoritmärke som har viskositeter som ligger nära vad tillverkaren av fjädringens egen vätska ligger. På så vis slipper man tänka utan kan följa bokens rekommendationer...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back