Fork Oil SS-08 #10 (vilken motsvarighet?)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

I min verkstadshandbok så finns följande rekommendation för gaffelolja till GSX-R 750 -2000:

Suzuki fork oil SS-08 (#10 or an equivalent fork oil)

Jag ska byta packboxar i gaffeln denna helg, och skulle behöva ha lite tips på motsvarande oljor hos lokala handlaren (som ej är Suzuki ÅF)

Är detta en 10w eller 5w? Läser man runt så går meningarna isär å det grövsta så jag blir ruskigt förvirrad.

/K

Bra lista!! lite lurigt detdär med att vissa 2.5w e tjockare än vissa andra 5w, går inte lita på vad som står på flaskan

Ja listan är jättesmidig och den där peter har nog lagt en timme eller två på att jaga fram alla uppgifter.

Om sen en vätska har 16 eller 19 cSt i viskositet spelar kanske mer akademisk roll men man skall akta sig för att byta mellan märken. Byter man ut sin XX 5w mot YY 7,5w därför att man vill ha något tjockare kan det sluta med att man bytte till tunnare olja.

Jag har valt mig ett favoritmärke som har viskositeter som ligger nära vad tillverkaren av fjädringens egen vätska ligger. På så vis slipper man tänka utan kan följa bokens rekommendationer...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman