Fordonsskatt

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Fick nyss en räkning på 172 kr. Nu skall jag förstås ställa av hojen snart och har man då betalt fordonsskatt så brukar man få tillbaka en del av pengarna i form av en utbetalningsavi som dels man måste köa på Kassaservice för att lösa in, dels kostar 40 spänn att lösa in. :huvet

Ska man ställa av och räkna med att slippa betala tills man ställer på igen eller hur funkar det?

lee skrev:
Fick nyss en räkning på 172 kr. Nu skall jag förstås ställa av hojen snart och har man då betalt fordonsskatt så brukar man få tillbaka en del av pengarna i form av en utbetalningsavi som dels man måste köa på Kassaservice för att lösa in, dels kostar 40 spänn att lösa in. :huvet

Ska man ställa av och räkna med att slippa betala tills man ställer på igen eller hur funkar det?

När du får utbetalningskortet så skriver du ditt kontonummer på den och skickar tillbaks den till vägverket så sätter dom in pengarna på kontot alldeles gratis. Helt fantastiskt faktiskt!

Solan skrev:
När du får utbetalningskortet så skriver du ditt kontonummer på den och skickar tillbaks den till vägverket så sätter dom in pengarna på kontot alldeles gratis. Helt fantastiskt faktiskt!

Ahh jag trodde man skulle skriva kontonummret på den och gå till banken.. så skulle vägverket i forsättningen sätta in på kontot (om man tänker efter så verkar ju det lite konstigt :) )
käns tråkigt att gå dit och hämta ut 68:- (minus 40:-)

CeZar skrev:
Ahh jag trodde man skulle skriva kontonummret på den och gå till banken.. så skulle vägverket i forsättningen sätta in på kontot (om man tänker efter så verkar ju det lite konstigt :) )
käns tråkigt att gå dit och hämta ut 68:- (minus 40:-)

Nej, det är klart att det inte är meningen att man ska göra så, men jag går inte tidigare från jobbet för att stå i kö på posten eller kassaservice (eller vad det nu heter nu för tiden) för att hämta ut en hundring. Så jag tycker min modell fungerar ganska bra.

Har för mig att man kan gå och be dem sätta in pengarna direkt på kontot ifrån svensk kassaservice och att det då inte kostar ett öre. Det gäller att man har nordea eller fsb eller annan bank som de har avtal med.

Eller så kan man gå till sitt bankkontor och be dom sätta in det på sitt konto = kosta nada!

Isengrim skrev:
Eller så kan man gå till sitt bankkontor och be dom sätta in det på sitt konto = kosta nada!

Rätt på spigen där! :tummenupp

Jag fick ett brev från vv när jag ställde av senast, dom har ett avtal med fsb (som jag har då) så dom satte automagiskt in pengarna på mitt konto! Helt utan att jag har gjort något alls :tummenupp
Fast det måste vara väldigt nytt, när jag ställde av några veckor före det fick jag en postgiroutbetalning. :huvet

Om ni tittar på lappen (utbetalningslappen) som ni får från vägverket om fordonsskatten, så står det längst ner "Svensk Kassaservice får ej ta någon avgift" Detta gäller förstås bara fordonsskattslappen, alla andra lappar man får med utbetalning är ju "blanka" där nere.

jag brukar alltid gå med mina lappar till min bank direkt... alltid gratis..! :tummenupp

Hoztic skrev:
Jag fick ett brev från vv när jag ställde av senast, dom har ett avtal med fsb (som jag har då) så dom satte automagiskt in pengarna på mitt konto! Helt utan att jag har gjort något alls :tummenupp
Fast det måste vara väldigt nytt, när jag ställde av några veckor före det fick jag en postgiroutbetalning. :huvet

Samma sak hände mig, kanon :tummenupp

Hoztic skrev:

Det låter riktigt najs! Då är det bara att fixa med f-bolaget att göra likadant så är det :yoparty för alla av/påställare. Kan antagligen spara en rejäl slant där.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis