Ford Mondeo ST220?

Hade du köpt en riktig bil hade lacken suttit kvar :rolleyes:

Och med en riktig bil menar du?
Kan meddela att våra bekanta som köpte en Mercedes i samma årsmodell som våran och hade samma problem med lacksläpp på dörrarna ett flertal andra märken också,tydligen så använder "riktiga biltillverkare" sej av samma metoder/material som dom andra,suprise.
Mercedes/Bmw har inga högteknologiska Nasautvecklade fogar i sina dörrar heller.:va

Och med en riktig bil menar du?
Kan meddela att våra bekanta som köpte en Mercedes i samma årsmodell som våran och hade samma problem med lacksläpp på dörrarna ett flertal andra märken också,tydligen så använder "riktiga biltillverkare" sej av samma metoder/material som dom andra,suprise.
Mercedes/Bmw har inga högteknologiska Nasautvecklade fogar i sina dörrar heller.:va

Audi så klart :tummenupp

Har man en gågn köpt en hyffsat ny ford är man oftast fast.
Här är förklaringen.

Vill du byta in den hos en handlare så får det vara en fordhandlare. För andra ställen är inte så pigga på att ge ngt bra inbytes pris.
En ond spiral alltså.

Har ägt en st220 -03 bättre bil får du leta efter bra garantier angående lacksläpp,vi fick alla 4 dörrarna omlackade inklusive ett par parkeringsskador utan kostnad,enda dryga med ford är Kindvalls som i princip tror att dom kan göra som dom vill med serviceprylarna,
vi hade ett litet problem med startmotorn (dvs.den lät som om den inte slog ifrån ibland)
Fick som svar av dom att vi byter bara enheter dvs. en ny startmotor ca.7 papp + jobb.
Min spontana reaktion,men ni har väl en verkstad och reparerar bilar, svar av kärringen i luren:Vi byter enheter.
Ok.Tack för mej vi hörs troligtvis aldrig mer,nästa gång kontaktar jag en riktig verkstad som kan laga bilar och inte byta enheter.
Va fan är det frågan om,byta enheter låter som någon jävla it-tekniker
på 80 talet med pagefrisyr å tegelstenen i handen med byxbenen prydligt instoppade vita tubsockorna.
Ojdå blev vist lite förbannad när jag tänkte på händelsen där men nu är det bra igen.
Summa sumarum Ford st 220 är en rolig bil att köra ingen sportbil men räcker om du ska transportera barnvagn+barn å fru å samtidigt ha lite pulver under huven till ett överkomligt pris.

Du ser, inte ens lacken vill kännas vid en Ford så därför emigrerar den.

Kanske inte den mest välbyggda bilen på marknaden men å andra sidan är ju priset därefter också.

Jag har inte ägt någon själv men har hört att de är ovanligt törstiga, vilket med de aktuella bensinpriserna måste betraktas som en minuspost om man vill ha en bil som inte är för dyr..

Har man en gågn köpt en hyffsat ny ford är man oftast fast.
Här är förklaringen.

Vill du byta in den hos en handlare så får det vara en fordhandlare. För andra ställen är inte så pigga på att ge ngt bra inbytes pris.
En ond spiral alltså.

Tyvärr så gav Ford inget bra inbytespris heller så det blev franskt denna gång,Peugeot var dom som erbjöd bästa inbytespris så det blev en 407SW 2.2l
Nu ska vi troligtvis byta igen och då blir det det best of the best mao.Saab:)

Men när ska folk fatta att inbytespriset är egentligen helt ointressant?!

Får du ett bra pris på din inbyteskärra så är antagligen bilen du köper övervärderad på prislappen. Jag har aldrig varit med om en bilaffär där det har lönat sig att lämna in bilen i inbyte.

Ex blev jag erbjuden 36k för en inbytesbil en gång. Dock visade det sig att om jag köpte den nya bilen utan inbyte så blev den 28k billigare! Alltså fick jag 8k för min bil egentligen. Satte ut den på blocket för 20k och fick den såld på dagen...

Men när ska folk fatta att inbytespriset är egentligen helt ointressant?!

Får du ett bra pris på din inbyteskärra så är antagligen bilen du köper övervärderad på prislappen. Jag har aldrig varit med om en bilaffär där det har lönat sig att lämna in bilen i inbyte.

Ex blev jag erbjuden 36k för en inbytesbil en gång. Dock visade det sig att om jag köpte den nya bilen utan inbyte så blev den 28k billigare! Alltså fick jag 8k för min bil egentligen. Satte ut den på blocket för 20k och fick den såld på dagen...

Men nu får jag väl ändå säga att du drar lite förhastade slutsater om folk,tror du att normalbegåvade personer inte kan jämföra priser och titta vad motsvarande bil/produkt är värderad till utan endast stirrar sej blinda på inbytespriser.Detta verkar vara lite svårt i din värld så nästa gång du ska köpa något så kan du skicka ett pm.till mej:krama

Köp en Ford du. Bättre och snyggare bil för pengarna får du inte.
Falsrost går på goodwill.

Eller köp en Mercedes och du får byta ut alla dörrar + huv och betala själv :yoparty

Men nu får jag väl ändå säga att du drar lite förhastade slutsater om folk,tror du att normalbegåvade personer inte kan jämföra priser och titta vad motsvarande bil/produkt är värderad till utan endast stirrar sej blinda på inbytespriser.Detta verkar vara lite svårt i din värld så nästa gång du ska köpa något så kan du skicka ett pm.till mej:krama

Skriv så att man förstår nästa gång.

Tyvärr så gav Ford inget bra inbytespris heller så det blev franskt denna gång,Peugeot var dom som erbjöd bästa inbytespris så det blev en 407SW 2.2l

Betyder alltså "jag ville ha en peugeot".

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph