Foppa lipar i sportspegeln!

Besserwisser skrev:

Eftersom du skrev alla så uppfattade jag det som alla direktörer som uppmärksammats i media pga höga arvoden. Det är väl bara i ett bolag det förekommit brottsutredning, så ordet alla rörde till det lite. My bad.

Markus skrev:
Tydligen har jag gjort intryck på även dig, din kommunist. Bättre beröm kunde jag inte få. :Bugar

Iväg och försvara lite sjävmordsbombningar nu.
:hej
Bättre kan du.
Hur är det med kollen egentligen? Är inte kommunist, inte ens socialdemokrat och jag har aldrig försvarat självmordsbombare.

Markus skrev:
Eftersom du skrev alla så uppfattade jag det som alla direktörer som uppmärksammats i media pga höga arvoden. Det är väl bara i ett bolag det förekommit brottsutredning, så ordet alla rörde till det lite. My bad.
Hur många gånger har det skett utan att det lett till brottsutredning? Är man duktig fifflare så kan man inte fällas men likförbannat så är man en oärlig fifflare (typ skalbolag).
Men, men jag ska skärpa mej och vara övertydlig nästa gång.

Besserwisser skrev:
Hur många gånger har det skett utan att det lett till brottsutredning? Är man duktig fifflare så kan man inte fällas men likförbannat så är man en oärlig fifflare (typ skalbolag).
Men, men jag ska skärpa mej och vara övertydlig nästa gång.

Nu flyter diskussionen runt lite, från höga löner till rent krminella handlingar. Jag ser ingen koppling där, och skiljer helst helt på de diskussionerna. Jag tycker höga löner är kul för de som får dem och jag tycker kriminella människor skall lagföras.

Goodstuff skrev:
Kanske inte men du var ändå tvungen att svara så jag är inte helt ute och cyklar verkar det som.

Jag bemöter oftast omotiverade påhopp. Tycker de är tråkiga och drar ner stämningen på forumet. Om du vill diskutera något speciellt så ställer jag säkert upp, om du bara vill förolämpa och pika så får du leta efter någon annan som finner stimulans i dylik kommunikation.

Kan man verkligen inte förbjuda folk som Palmlöf att yttra sig i media? Jag trodde den motbjudande skiten hade blivit sparkad för länge sen och nu detta?

Att han kastar sig över folk utan finess, fakta eller poäng är väl precis som vanligt?

Chrille skrev:
Kan man verkligen inte förbjuda folk som Palmlöf att yttra sig i media? Jag trodde den motbjudande skiten hade blivit sparkad för länge sen och nu detta?

Att han kastar sig över folk utan finess, fakta eller poäng är väl precis som vanligt?

Håller med. Han är väl inte direkt något helgon själv, när han förlöjligat Dr Alban i ett antal år och som lök på laxen gett ut en skiva med alla imitationer så ville väl Dr Alban att intäkterna på den skivan skulle gå till välgörenhet? Så blev inte fallet vad jag minns, de blev ju inte heller fällda för något.

SSB skrev:
Det är väl inte någon som tycker att dom tjänar lite, inte ens spelarna själva. Inte heller verkar dom tycka särskilt synd om sig själva. Men faktum kvarstår, är det den anställde som är ansvarig för sin lönemängd eller är det arbetsgivaren?
Klart det är arbetsgivaren!
Nu har de dock kommit fram till att de inte har råd att betala så höga löner som de trodde att de skulle ha råd med (om det kan man tycka men det är rätt oväsentligt just nu).
På ett normalt företag innebär det att man ger de anställda möjlighet att sänka sin lön eller så går företaget i konkurs.
NHL-spelarna ville inte gå med på samma lönetak som NHL och därför ställdes säsongen in.

Mitt intryck av Alfredsson är att han vill ha mer hela tiden.
Om jag inte minns fel strejkade han för några år sedan för högre lön.

SSB skrev:
Ett lönetak skall inte behövas. Har arbetsgivaren (klubben) inte råd att erbjuda en spelare 90 miljoner får väl arbetsgivaren ge fan i att erbjuda 90 miljoner. Siffran är egentligen helt ointressant, det kunde lika gärna handla om 10'000 kr. Att sedan i efterhand komma och säga att det är spelarens fel att han blev erbjuden så hög lön och att spelaren därför nu är girig/patetisk/snål/tycker-synd-om-sig är ju bara sjukt.
Att man vill ha ett lönetak beror på att de rikaste klubbarna inte ska kunna köpa alla de bästa spelarna (vilket iofs NYR gjorde och det gick åt h-vete).
På så sätt är inte klubbarna riktiga företag eftersom de är beroende av varandra.

SSB skrev:
Känner du dig patetisk när du ställer ett lönekrav när du söker ett jobb? Känner du dig patetisk när dom säger "Ok, det är lite högt, men vi gör kalkylen att vi tjänar mer på att anställa dig än att låta bli."? Håller dom inte med säger dom "Nej tack", förhållandevis enkelt.
Nej, men jag skulle göra det om jag redan hade tex 50 miljoner om året och ville ha 10 till.

SSB skrev:
Kan någon förklara, på ett vettigt sätt, varför anställda hockeyspelare på något vis skall skämmas över att de har blivit erbjudna en bra lön och tackat ja?
Det ska dem inte.
Däremot ska dem tänka lite längre än näsan räcker och inte bara ha mer och mer.
Nu står de där utan lön vilket jag personligen tycker är bra!
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket! :hihi

SSB skrev:
...får inte 13'850 personer att köpa biljetter till Globen. Osv osv.
Nej, och det var inte vad jag menade heller.
Jag menade att mutlimiljonärer som försvarar sina höga löner med att de har en kort tid som yrkesverksamma och att pengarna ska räcka hela livet är patetiska!

sandstream skrev:
Jag menade att mutlimiljonärer som försvarar sina höga löner med att de har en kort tid som yrkesverksamma och att pengarna ska räcka hela livet är patetiska!
Det tycker jag är helt ok, det är värre när de myglar med skatt och annat med samma ursäkt/förklaring som t ex Pernilla Wiberg m fl.

Markus skrev:
Jag bemöter oftast omotiverade påhopp. Tycker de är tråkiga och drar ner stämningen på forumet. Om du vill diskutera något speciellt så ställer jag säkert upp, om du bara vill förolämpa och pika så får du leta efter någon annan som finner stimulans i dylik kommunikation.

Jag slängde förvisso inte in en smiley men jag trodde du hade dels lite hud och dels lite humor men ser att det var otydligt. Ber om ursäkt att jag har trampat dig på tårna, utan att ge dig felaktig ideologi eller påhittade åsikter, för det var inte meningen.

sandstream skrev:

Är det inte "patetiskt" att folk behöver försvara sina höga löner? Om (och det kommer aldrig hända) jag får en abnormt hög lön och någon frågade så skulle jag vinna VM i dryghet. De enda som ska ställa upp på frågor om inkomst är de med lön från de allmänna resurserna, resten svarar inför chefer och aktieägare eller medlemmar.

Markus skrev:

Ja för det har ju aldrig du gjort.....är det några timmar sen du körde din oneliner med varm saft?

Chris Ash skrev:
Ja för det har ju aldrig du gjort.....är det några timmar sen du körde din oneliner med varm saft?

Ja, något sådant är det väl. Du är lovligt byte, för du är så dryg själv. ;) Eller vad ville du annars uppnå med att tala om för Direktörn hur festlig han var? :va

Markus skrev:
Ja, något sådant är det väl. Du är lovligt byte, för du är så dryg själv. ;) Eller vad ville du annars uppnå med att tala om för Direktörn hur festlig han var? :va

Jag hycklar inte med att jag är dryg och gärna pikar.

Här var det livat! :tungan

Om någon nu har trott att jag är ett stort fan av Olle så är det fel, och om någon tror att jag ogillar foppa tex för att han spelar i en viss klubb så är det fel. Jag hatar nämligen hockey... MEN det är riktigt roligt när han själv vill ställa upp i en intervju för att berätta hur ledsen han är för att någon har trökat lite på honom så blev det enormt roligt! "eee vaddåå, ja jobba ju inte åt NHL längre, eeehh han hoppa ju på mig liksom eee..." :hihi

Han skulle gjort precis som alla andra (tex politiker) som det hackas på varje dag: Inte gjort bort sig ofentligt i en kass ursäkt. Sen må det vara hur som helst med NHL krisen, men lite "mycket vill ha mer" är det om man tjänar x antal hundra miljoner och sedan gör reklam, och om det nu är så kan han väl säga det rätt ut när han ändå tagit sig till studion.

Sen var det nåt snack om " Det kostar honom 100.000:- per match att spela i Sverige med skatteförlusten han gör", vilket jag tycker är ett fantastiskt resonemang. Alltså om man är en hockeystjärna, då ska inte skattereglerna gälla för honom?:va Sen kan man väl tycka vad man vill om skatterna, men det är en annan diskution.

visst är han en säker hockey-spelare det är inget att disskutera, men det där han gjorde var bra fjolligt :arsele :tungan

juha01 skrev:
Han skulle gjort precis som alla andra (tex politiker) som det hackas på varje dag: Inte gjort bort sig ofentligt i en kass ursäkt. Sen må det vara hur som helst med NHL krisen, men lite "mycket vill ha mer" är det om man tjänar x antal hundra miljoner och sedan gör reklam, och om det nu är så kan han väl säga det rätt ut när han ändå tagit sig till studion.

Sen var det nåt snack om " Det kostar honom 100.000:- per match att spela i Sverige med skatteförlusten han gör", vilket jag tycker är ett fantastiskt resonemang. Alltså om man är en hockeystjärna, då ska inte skattereglerna gälla för honom?:va Sen kan man väl tycka vad man vill om skatterna, men det är en annan diskution.
Men hallå, har du ens sett intervjun med honom eller rann skadeglädjen ur öronen så du inte hörde vad han sa? Reklamen som det gällde gick till Modo och barn, inte en krona till Peter själv.

Angående skattereglerna så var det jag som skrev det och du lyckades missförstå det också, på samma dumma sätt som Olle så har du helt fel person att hacka på. Peter är ju den av alla proffs som förlorar mest på att bli beskattad i Sverige, ändå har han valt att göra det. Är inte det solidariskt och icke-girigt så säg?

Olle valde helt fel person att framställa som girig och du verkar ha samma problem med detta.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år