Foooooooooooooorza ITALIA!!!!

Jonathan skrev:
2295571 Min syster som är 11 år gammal tycker det är rättfärdigat att leka Chuck Norris på fotbollsplanen istället för att försöka lira lite schysst fotboll?

Jo men vaffan det är inte bridge vi snackar nu.

Last edited:
MikkE skrev:
2295618 Nej, hollywoodfotboll och en skitig spelare.

Hollywoodfotboll är jag benägen att sympatisera med dig, men skitig spelare är han knappast ensam om dessutom förstör inte hans "kampsportfasoner" spelet.

några idolbilder... :hihi

Image1.jpg

Image2.jpg

Image3.jpg

Avanti skrev:
2295669 några idolbilder... :hihi
De kommer garanterat att omvända några av gnällisarna i tråden :hihi

:Bugar
1152553155969_335.jpg

En seriös fråga, varför är italia-hatet så ekstremt stort i skandinavia, spesiellt norge och sverige?? Är det svartsjuka? Är det fördomar??

Ja, det är spelare som filmar på det italienska laget, men också på Portugal, Frankrike, England, etc etc etc....

Och hur kan ni hylla Zidane när ni fördömer Materazzi??? Är det bara för att han är Italiensk?

Avanti skrev:
En seriös fråga, varför är italia-hatet så ekstremt stort i skandinavia, spesiellt norge och sverige?? Är det svartsjuka? Är det fördomar??

Ja, det är spelare som filmar på det italienska laget, men också på Portugal, Frankrike, England, etc etc etc....

Och hur kan ni hylla Zidane när ni fördömer Materazzi??? Är det bara för att han är Italiensk?
Jag hatar inte italia. Lite mycket catenaccio för min smak (Synd för de kan spela riktigt fin och effektiv fotboll när de är på humör), men jag bär inte på något hat..
Materazzi går ju in för att skada andra spelare ekstremt ofta. Ja, andra lag har tyvärr tagit efter italienarna som varit spesialisterna. jag kan inte minnas att sett så många filmningar, svandykningar och händer för ansiktet som detta VM. Usch, det är tragiskt!! :(

JoUh skrev:
2295871 Jag hatar inte italia. Lite mycket catenaccio för min smak (Synd för de kan spela riktigt fin och effektiv fotboll när de är på humör), men jag bär inte på något hat..
Materazzi går ju in för att skada andra spelare ekstremt ofta. Ja, andra lag har tyvärr tagit efter italienarna som varit spesialisterna. jag kan inte minnas att sett så många filmningar, svandykningar och händer för ansiktet som detta VM. Usch, det är tragiskt!! :(
Bra, kan bara hålla med!! Slapp jag skriva, skönt

Avanti skrev:

Hmmm, mitt Italien-hat (hatar dem knappast) kommer sig av att jag under en längre tid var ett inbitet fotbolls-fan där engelska ligan var min favorit. Efter några tappra försök att se på Italienska ligan så gav jag upp, det var värdelöst.
Numera tycker jag att fotbollen är så fruktansvärt styrd av de ekonomiska faktorerna (har alltid varit, men nu är det extremt) så jag kollar inte på den engelska ligan heller.
Och nog snackat om det, jag anser inte att Italien var rätt lag att vinna, givetvis förstår jag er Italienare som gillar det. För övrigt var inte Sverige mitt favoritlag heller även om jag är svensk.

Rocky skrev:
2295576 Jo men vaffan det är inte brigde vi snackar nu.

Brigde, det låter som en kaka.

Bridge däremot, är ett spel för gamla tanter och farbröder. :tummenupp

Rocky skrev:
2295632 Hollywoodfotboll är jag benägen att sympatisera med dig, men skitig spelare är han knappast ensam om dessutom förstör inte hans "kampsportfasoner" spelet.

Förstör inte?

Nej det måste vara superbra att han går omkring med fientliga intentioner och utövar dessa närhelst han får tillfälle :rolleyes:

Jonathan skrev:
2296133 Brigde, det låter som en kaka.

Förstör inte?

Nej det måste vara superbra att han går omkring med fientliga intentioner och utövar dessa närhelst han får tillfälle :rolleyes:

Hans spel är till och med fulare än Cantonas spel (min favoritspelare genom tiderna för övrigt)

Jonathan skrev:
2296133 Brigde, det låter som en kaka.

Förlåt för stavfelet!

Jonathan skrev:

Japp och det är på den nivån dina åsikter ligger. :tummenupp

Jonathan skrev:
Förstör inte?

Aggresiva spelare är knappast något nytt, och kommer inte att försvinna.

Men eftersom du är så känslig så kanske du skall hålla dig till bridge.

Dee_cati skrev:
2296161 Hans spel är till och med fulare än Cantonas spel (min favoritspelare genom tiderna för övrigt)

Japp är det inte förjävligt till och med värre än Cantona, som var din favvospelare o allt.
Han måste fan vara den våldsamaste spelaren genom tiderna. :rolleyes:

Rocky skrev:
2296199
Aggresiva spelare är knappast något nytt, och kommer inte att försvinna.

Men eftersom du är så känslig så kanske du skall hålla dig till bridge.
:

Såja lilla italienaren :pannkyss

Sen stavas det aggressiva :hihi

Nej, nog skrivet för mig i den här tråden. Natti.

Avanti skrev:
2295806

Jämför inte engelsk fotboll med italiensk, engelsk är good shit.
Förövrigt så är jag inte överdrivet förtjust i varken portugisk, fransk eller italiensk fotboll.

fy fan

KalleNorton skrev:
2296333 Jämför inte engelsk fotboll med italiensk, engelsk är good shit.
Förövrigt så är jag inte överdrivet förtjust i varken portugisk, fransk eller italiensk fotboll.

fy fan

Äntligen vettiga ord i en för övrigt fullständigt ovettig tråd! Engelska ligan och höglandets liga är de två roliga.

Avanti skrev:
2295806 :Bugar

Och hur kan ni hylla Zidane när ni fördömer Materazzi??? Är det bara för att han är Italiensk?[/QUOTE]

Det hänger på vilken av dem man sympatiserar mest med. Det är väldigt uppenbart att Materazzi är ute för att skada i närkamper om bollen. Han drar sig inte för att grovt förolämpa motspelare. Han är osportslig rent av. Zidane, visst det var en dum reaktion men det finns gränser på vad en människa kan ta i förolämpningar och man reagerar instinktivt, och jag menar det är skillnad på ett instinktivt utfall och det Materazzi medvetet gör varenda gång han spel.. förlåt, krigar fotboll. Jag önskade faktiskt att den skallningen satt lite högre upp. Zidane är mer fotbollspelare än Materazzi någonsin kommer att vara. Med pokal eller inte.

Avanti skrev:
2295806 :Bugar

Perché sono ignoranti che non sanno ne paralà ne stare zitti :hihi

Dee_cati skrev:
2296129
Numera tycker jag att fotbollen är så fruktansvärt styrd av de ekonomiska faktorerna (har alltid varit, men nu är det extremt) så jag kollar inte på den engelska ligan heller.
.
Dar har du faktist ratt. Kolla bara pa roran i Italien detta ar... halva Serie A kommer att forsvinna till nasta sesong. Allt p.g.a. mutor och andra ekonomiska fulheter. Det ar riktigt synd att det ska behova vara sa, nagra fa som forstor for jattemanga.

Juventus kommer nog formodligen att forlora de tva senaste ligavinsterna p.g.a detta.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg