Fond tråden

Vad tror ni nu då? Är det köpläge på måndag, blir det upprekyl eller fortsatt skakigt och nedåt?

Jag tänkte chansa lite med några inköp iaf.

Det kommer nog faktiskt jag också göra som det ser ut. Ska räkna pengar ikväll och kika hur mycket jag kan undanvara. Norden tror jag det blir, den borde återhämta sig ganska snabbt, så +3% på en vecka eller två kanske man kan räkna med, vore ju trevligt med mer men jag är inte girig... Inte så himla IAF ;)

har rubbet i Baring Hong kong ca 20% i år.kommer säkert fler dippar men det är långsiktigt sparande så det gör inget.Om 10-15 år är det säkert 1000% upp då Kina är nr 1 i världsekonomin, tyvärr, för dom gör bara skit.

Tack för tipset, bytte rubbet till någon hongkong fond efter ditt inlägg och har gått 51%+ detta året :)

Länge sen det skrevs i tråden... ingen som handlar i fonder längre? :)

Själv ligger jag på en hyfsad spridning men fortfarande med tyngdpunkt på tillväxtmarknaderna österut.

ABN AMRO Indien
Catella Reavinst
Credit Suisse Equity Fund (Lux) Global 1
East Capital Turkietfonden
East Capital Östeuropafonden
Enter Mobile Internet
HQ Fonder Afrika
HQ Indienfond
HQ Rysslandsfond
Kaupthing Kina
Lannebo Småbolag
Merrill Lynch IIF World Energy A2
PF(LUX)-Biotech R

Är det bara jag som har vågat sattas mina pengar på Indien?
Tro att Indiens ekonomi kommer att utvecklas bättre än Kinas de närmsat åren så jag har placerat större delen av mina besparingar i Simplicity Indien.

Lite halvdan inledning på börsåret måste jag säga. Är det en långvarig nedgång? Är det nu det är dags att sälja av och placera i säkrare papper? Eller är det bara en tillfällig nedgång med köpläge just nu?
Vad tror ni?

Lite halvdan inledning på börsåret måste jag säga. Är det en långvarig nedgång? Är det nu det är dags att sälja av och placera i säkrare papper? Eller är det bara en tillfällig nedgång med köpläge just nu?
Vad tror ni?

Jag behöver inga pengar just nu så jag fortsätter att portionera in pengar. Än så länge ligger jag + hittills i år, ska försöka fortsätta med det :tungan

Jag behöver inga pengar just nu så jag fortsätter att portionera in pengar. Än så länge ligger jag + hittills i år, ska försöka fortsätta med det :tungan

Pengar behöver man alltid :gnissla
Fast kanske inte just de pengarna man har placerade. Jag kommer oxå fortsätta stoppa in pengar fast det var ju inte det frågan gällde... frågan var om det är en långvarig nedgång eller om börsen kommer rekylera uppåt närmsta tiden. :7peta

För egen del så är depån i det närmaste oförändrad sen årsskiftet.

Pengar behöver man alltid :gnissla
Fast kanske inte just de pengarna man har placerade. Jag kommer oxå fortsätta stoppa in pengar fast det var ju inte det frågan gällde... frågan var om det är en långvarig nedgång eller om börsen kommer rekylera uppåt närmsta tiden. :7peta

För egen del så är depån i det närmaste oförändrad sen årsskiftet.

Jag kan ärligt säga att jag har ingen aning om det kommer rekylera uppåt eller fortsätta nedåt. Jag har inte så mycket pengar i Sverige ändå så det är ingen förlust åt mig, jag kör fortfarande hårt i ryssland och indien. Även turkiet kommer jag slänga in på.

Hur har ni klarat nedgången på börsen?
Själv så har jag såklart avvaktat vilket resulterat i att hela förra årets vinst i princip är uppäten :huvet

Feds räntesänkning igår tror jag inte räcker för att lugna marknaden så jag sålde av en del i Indien och Ryssland idag och avvaktar ett tag innan jag kliver in där igen. Ligger dock kvar med en del. Har även Kina, Turkiet, Afrika, IT, Energi och Bioteknik i fondportföljen.

Upp!

Hur går det med era fonder? Själv har jag varit tillbaka i öst ett tag. Kina, Indien och Ryssland. :tummenupp

Satsar just nu på råvarutermins fonder tror det blir nästa rush när marknaden stabiliseras. Särskilt zink och koppar priset är fortfarande lågt.

//Dafe

Back