Sören
Ny medlem
Men går man verkligen en dylik utbildning bara för att spara pengar på sänkt försäkringspremie??? Borde inte de sparade kronorna vara sekundärt och vikten att bli en bättre och säkrare förare vara det primära!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SMoto skrev:jag har ringt 3 ggr i februari och ingen har vetat nya priserna.....
så jag har väntat.
hur blev det för dig??
Jag har för mig att deras personal ska ha lärt sig det nya systemet till den 1 April.SMoto skrev:jag har ringt 3 ggr i februari och ingen har vetat nya priserna.....
så jag har väntat.
hur blev det för dig??
sandstream skrev:Som vanligt med Folksam, man ska ha tur och få tag på rätt person.
Jag mailade deras support och fick ungerfär samma svar som du fick men gav mig inte och mailade igen och vips så kunde de ge en offert på den nya SMC-försäkringen.
HEL/HEL på min hoj, 34 år och Stockholm blev 11.115:- om jag inte minns fel och TH ville ha närmare 30.000:- för samma sak.
Taz skrev:Jag ringde igår och frågade, den vänliga damen svarade att de precis denna vecka fått möjligheten att i sina system börja räkna på försäkringarna. Jag fick en direkt löjligt bra premie. Men jag har inte några bra hojinlåsningsmöjligheter så jag kommer nog avstå ändå. Jag har helt enkelt inte råd med en eventuell 25% i självrisk för stöld.
//D
Jag ska kolla igen till våren men oavsett vilken premie jag får så krävs det ju att jag har gått någon av kurserna och det lär ju inte ske förrän halva säsongen har gått.Avarage skrev:Kanske dax att dubbelkolla så din premie inte har ändrats några 100-lappar åt ena eller andra hållet!?
Vad fick du då?Nogger skrev:...ehhh !Fick min igår och det va inte dom pengarna, då ska vi se
Folksam Kundtjänst *letar letar*....![]()
Plåtniklas skrev:Fick hem SMC's tidning MC Folket igår och läste nåt om samarbete mellan SMC och Folksam. 'Skitbra!' tänkte jag i min enfald och ringde Folksam idag. Kraven för att få teckna försäkringen var att man, i mitt fall, var tvungen att ha gått två utbildningar för att få den bra premien.
Vi fyllde i att jag hade fullgjort alla utbildningar, bara för att se vad premien skulle hamna på, och voila. Jag fick en premie på 1500:-/år MER än vad jag har på Trygg Hansa idag, och det helt utan några som helst krav på kurser och utbildningar. Har man lyckats?![]()
Sören skrev:Men går man verkligen en dylik utbildning bara för att spara pengar på sänkt försäkringspremie??? Borde inte de sparade kronorna vara sekundärt och vikten att bli en bättre och säkrare förare vara det primära!!!
mankan skrev:Jag har halv och betalar idag 3889:-/år. 35+ och haft hojkort i tre år. Premieklass 8 på knarren.
Med SMC-försäkringen skulle premien bli 3269:-/år, alltså en sänkning med ynka ~600:-/år. Till det kommer ju kostnaden för kurs mm. så det känns som om det kvittar.
Det drabbar ingen fattig iaf.![]()
Jag har kollat och INGA gamla kurser gäller eftersom SMC har ett nytt kursupplägg.Wesslan77 skrev:Jag gick en kurs i sommras två dagar på svista i SMC regi för sporthojs åkare.
Gäller den är det nån som har kollat??
kostnaden var ca 1200:- då för två dagar.
Wesslan77 skrev:Jag gick en kurs i sommras två dagar på svista i SMC regi för sporthojs åkare.
Gäller den är det nån som har kollat??
kostnaden var ca 1200:- då för två dagar.
SMoto skrev:Lite förklaringar.
-Priserna på nya SMC försäkringen som innebär förmånlig premie efter godkända kursdagar, har inte släppts eller läckt ut än.
1 April är releasen fortfarande!!! Har du tur kanske du kan få veta nån dag innan. Men idag finns inte uppgifterna.
-Sandstream, du hade fått en rejäl sänkning. Men det är för du kvalat in i +35år() och fått SMCs medlems rabatt som ger 10%. INTE den nya varianten.
Jag hade en lång diskusstion om att endel tydligen redan fått priserna, men så är det ICKE.
Så det är bara och avvakta ett par veckor till.
BTW, så är vi faktiskt redan ett antal som har previlegiet och kunna teckna denna från 1 april. Det är vi som ska anordna och hjälpa er.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |