Folksam = Pengatjuvar? :O

sgtpepper skrev:
Ja, det är ju verkligen den ENDA kvalitetsmätaren på MC-försäkringar, om man får köra bana eller inte.
Absolut inte men att kalla dem för puckon tycker jag säger mer om den som skrev det än om Folksam.

Folksam är helt ok :tungan

GSX-R 750 1998 ursprungseffekt 72kw - ca 10500 för hel/helår, med möjlighet till obegränsad av/påställning.

Hoztic skrev:
Nejnej, bara 25 000 hel/år, kan ställa av å på hur mycket jag vill. Och det var den klart billigaste, länsförsäkringar ville ha 75 000! :jisses :4skrika
Dra mig baklänges, har du kollat med alla försäkringsbolag? Jag hade en GSX750 för ett gäng år sedan (alltså retrovarianten/körskolehojen utan kåpa) och den tror jag att jag pröjsade 6000-7000 kr för hel/hel, känns orimligt dyrt med 18 000 kr extra för i princip samma hoj med bara för några få hästkrafter extra och helkåpa :).

sgtpepper skrev:
Dra mig baklänges, har du kollat med alla försäkringsbolag? Jag hade en GSX750 för ett gäng år sedan (alltså retrovarianten/körskolehojen utan kåpa) och den tror jag att jag pröjsade 6000-7000 kr för hel/hel, känns orimligt dyrt med 18 000 kr extra för i princip samma hoj med bara för några få hästkrafter extra och helkåpa :).

Japp, alla stora iaf! Den kostade "bara" dryga hälften när jag bodde i Gävle... Jag tror det är en kombination av att jag är 26, har ett körkort från förra året och bor illa till.
Jag tycker också att det är konstigt! Jag fick mycket bättre pris på en GSX1100R! :4skrika Men, det är väl bara att bita ihop... :huvet
Ska tilläggas att min hoj skulle kosta ca 6000 för min far som är pensionär, haft körkort sen Gustav Vasas dagar och bor i villa utanför Gävle. Nått lurt måste det ju vara med just 750F? :va

kattcalle skrev:
Folksam är fan mina bästa vänner! Jag är ganska ny ägare och glodde för några månader sen runt hos dom olika bolagen efter en halvförsäkring. Jag är 22 år, bor i Umeå.

IF: 19800 kr/år
Trygg-Hansa: 6045 kr/år
Länsförsäkringar: 16020 kr/år
Bilsport MC: 18100 kr/år
Folksam: 3415 kr/år

Jag trodde först inte att det var sant, men slog till på direkten utan att bråka.

:tummenupp
FYY FAAN för folksam..... jag tog dom för att dom skulle vara billigast.... 900 nånting/månaden, sen när jag fick räkningen var de 1060/månaden å då ringde jag å frågade va faan dom höll på med då sa dom att dom skulle ordna upp de... men de hamnade på 1100 istället.... å sen när jag skulle ställa av bågen så hade jag blivit lovat 305:- i avställningsförsäkringen men den hamnade på 458:- så jag bad som dra långt åt....... Folksam NEJ tack

Lindgren skrev:
FYY FAAN för folksam..... jag tog dom för att dom skulle vara billigast.... 900 nånting/månaden, sen när jag fick räkningen var de 1060/månaden å då ringde jag å frågade va faan dom höll på med då sa dom att dom skulle ordna upp de... men de hamnade på 1100 istället.... å sen när jag skulle ställa av bågen så hade jag blivit lovat 305:- i avställningsförsäkringen men den hamnade på 458:- så jag bad som dra långt åt....... Folksam NEJ tack
Jag pröjsar 210 kr/månaden för min XR650 halvförsäkrad så jag säger Folksam JA tack. :tungan

Back