Folksam + husaberg?

wheelie82 skrev:
Killen som hade hojen innan mig hade fått köra trafikförsäkrat då de inte ville teckna halv.. :fatta! Helt sjukt , jag betalar 3900 för husaberg, värde ca 50000, och betalar nästan 8000pix för en gammal saab 900 värd ca 5000.. Trafikdelen i dessa försäkringar e ungefär samma. Förresten, nån som vet om det justeras automatiskt om man flyttar till annan ort? Eller är man fast med sin premie hela avtalstiden?

Du får nog allt ringa och teckna om försäkringen när du flyttar men det är inga problem att säga upp innan försäkringsperioden är slut.

wheelie82 skrev:
När jag köpte min nuvarande husaberg så ringde jag till folksam för att höra efter vad premien skulle kosta. Då svarar snubben att de inte längre tecknar halvförsäkring på husaberg pga att de stjäls som attans. :fatta! (Jo jag vet, min förra stals). Men efter lite snack så lovade han mig en halvförsäkring iallafall för samma pris som min förra hoj.. 3900 ungefär, halv/helår. Jag 23år och bor i göteborg. Någon som hört nåt om detta? Ska även nämna att när jag köpte min förra husa så verkade det som om endast folksam gick efter 9kw då de andra ville ha sjukt mycket betalt. :3freak

folksam e skumma.. jag ringde och försäkrade min.. kostade 1034 helförsäkring/helår... sen ringde polarn och skulle försäkra sin.. vi hade handlat samma hojjar från samma ställe... nya 04:0r.. fast detta va i somras...

sen när polarn skulle ringa å försäkra sin.. då sa dom "nä vi kan inte försäkra sådana motorcyklar".. Så sade han till dom att jag hade försäkrat min hos dom och angav mitt regnr till dom.. då sa hon "jaha okej dom har gjort så"..

sen va de inga problem så kunne dom försäkra hans åxå.

skitskummt.

Vi är 81:or och bor i halmstad båda 2.

husa0wner skrev:
folksam e skumma.. jag ringde och försäkrade min.. kostade 1034 helförsäkring/helår... sen ringde polarn och skulle försäkra sin.. vi hade handlat samma hojjar från samma ställe... nya 04:0r.. fast detta va i somras...

sen när polarn skulle ringa å försäkra sin.. då sa dom "nä vi kan inte försäkra sådana motorcyklar".. Så sade han till dom att jag hade försäkrat min hos dom och angav mitt regnr till dom.. då sa hon "jaha okej dom har gjort så"..

sen va de inga problem så kunne dom försäkra hans åxå.

skitskummt.

Vi är 81:or och bor i halmstad båda 2.

Ja när jag ringde sa han att det inte var möjligt att försäkra den, endast trafik var möjligt. Men så tyckte han att det är ju orimligt.. Så när jag frågade om alla försäkringsbolag gör så ändrade han sig och sa att jag kunde få samma som min förra. Inkonsekvens är det värsta jag vet. (men bra i detta fallet).Det är en bra försäkring annars, låga självrisker och man kan ställa av och på hur man vill :gnissla

Back