Folksam + husaberg?

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
När jag köpte min nuvarande husaberg så ringde jag till folksam för att höra efter vad premien skulle kosta. Då svarar snubben att de inte längre tecknar halvförsäkring på husaberg pga att de stjäls som attans. :fatta! (Jo jag vet, min förra stals). Men efter lite snack så lovade han mig en halvförsäkring iallafall för samma pris som min förra hoj.. 3900 ungefär, halv/helår. Jag 23år och bor i göteborg. Någon som hört nåt om detta? Ska även nämna att när jag köpte min förra husa så verkade det som om endast folksam gick efter 9kw då de andra ville ha sjukt mycket betalt. :3freak

Skulle detdär med stölden gälla alla årsmodeller? :gnissla :brinnerup
Vill ta min 00a på folksam nämligen (inte LV reggad än). Dock 10,5kw

Låter helt befängt!!!

De skulle ju snarare inte teckna helförsäkring om de stjäls så mkt :3freak
Halv täcker ju inte stöld och deras problem skulle vara ur världen.

Bra att det löste sig iaf :tummenupp

Supermoto skrev:
Låter helt befängt!!!

De skulle ju snarare inte teckna helförsäkring om de stjäls så mkt :3freak
Halv täcker ju inte stöld och deras problem skulle vara ur världen.

Bra att det löste sig iaf :tummenupp
fel fel fel. I de flästa fallen täcker halvförsäkring stöld men det kan variera lite från fb till fb. Halv innefattar däremot ingen vagnskadeersättning.

philsson skrev:
fel fel fel. I de flästa fallen täcker halvförsäkring stöld men det kan variera lite från fb till fb. Halv innefattar däremot ingen vagnskadeersättning.
Ajfan :brinnerup
Min alzheimer light slog över till en alzheimer DeLuxe där en sväng.
Såklart hade jag fel. :död :( :huvet

Supermoto skrev:
Ajfan :brinnerup
Min alzheimer light slog över till en alzheimer DeLuxe där en sväng.
Såklart hade jag fel. :död :( :huvet
:pannkyss
Mr_Mike skrev:
kolla hos ditt sockenbolag.... Jag har min KTM 660 hos dem 1800 hel/hel 22år grymt bra premie får jag säga....

http://www.sockenbolagen.se/

///Micke
Ah, just det. Det tippset har man fått förr. :tummenupp
Värt att kolla upp det sen då. Tack föresten

wheelie82 skrev:
När jag köpte min nuvarande husaberg så ringde jag till folksam för att höra efter vad premien skulle kosta. Då svarar snubben att de inte längre tecknar halvförsäkring på husaberg pga att de stjäls som attans. :fatta! (Jo jag vet, min förra stals). Men efter lite snack så lovade han mig en halvförsäkring iallafall för samma pris som min förra hoj.. 3900 ungefär, halv/helår. Jag 23år och bor i göteborg. Någon som hört nåt om detta? Ska även nämna att när jag köpte min förra husa så verkade det som om endast folksam gick efter 9kw då de andra ville ha sjukt mycket betalt. :3freak

Jag pröjsar 3100:- halv/hel för min 660 hos LF :tummenupp

wheelie82 skrev:

Jag har min 03a halvförsäkrad helår hos folksam på 10kw. Dom bara tyckte det var väldigt låg effekt jämfört med andra cyklar i liknande modell men dom hittade inget högre värde så det fick det bli.

Inga problem att teckna halv/helår eller något som helst strul. Jag är 20år och bor i lite mindre stad och får pröjsa 223kr/månad.

En 21 årig polare med sin 9kw -02a fick ge 211kr/månad halv/helår.

Varför får jag betala runt 5000 för min halv/helår i det billigaste bolaget? Den är mycket äldre än de andra som näms i tråden och dessutom inte motard. Knasigt!

Nexor skrev:
Varför får jag betala runt 5000 för min halv/helår i det billigaste bolaget? Den är mycket äldre än de andra som näms i tråden och dessutom inte motard. Knasigt!

Mer kW? Större stad? Mer stölder/olyckor? Hur länge du haft körkort och skadefria år?

Jag påbörjade just mitt 5:e hojkortsår och än så länge är det skadefritt. Sen vet jag inte om det har någon betydelse om familjemedlemmar har försäkringar i samma bolag också?

Farsan har en bil där, jag har en hoj plus personförsäkring utöver detta.

Nån som vet vilken försäkring jag ska använda mig av om min hoj blir stulen? Det är ju en oreggad och jag får inte försäkra den hos nåt bolag genom ordinär mc-försäkring. Är det hemförsäkringen som täcker sånt? Om den blir stulen i crossbussen, går det på bilförsäkringen då?
Nej, jag orkar iinte ringa mina bolag :)

Grrrooov skrev:
Mer kW? Större stad? Mer stölder/olyckor? Hur länge du haft körkort och skadefria år?

Jag påbörjade just mitt 5:e hojkortsår och än så länge är det skadefritt. Sen vet jag inte om det har någon betydelse om familjemedlemmar har försäkringar i samma bolag också?

Farsan har en bil där, jag har en hoj plus personförsäkring utöver detta.

38kw, 3år KK och Halmstad. Det blir dock ingen skillnad om jag bor i en håla i skåne som jag gjorde innan... Tycker ändå jag betalar FÖR mkt. 1000kr hel/hel vore rimligt :brinnerup

Killen som hade hojen innan mig hade fått köra trafikförsäkrat då de inte ville teckna halv.. :fatta! Helt sjukt , jag betalar 3900 för husaberg, värde ca 50000, och betalar nästan 8000pix för en gammal saab 900 värd ca 5000.. Trafikdelen i dessa försäkringar e ungefär samma. Förresten, nån som vet om det justeras automatiskt om man flyttar till annan ort? Eller är man fast med sin premie hela avtalstiden?

Back