Folksam har ökat sin helårspremie med +48%!

Min trafikförsäkring sjönk faktiskt med ca 2581kr/år hos folksam nu under 2011, ink rabatt jämfört med föregående år. Bara ca 9,3k per/år

Därimot måste dom fått nått djävulskt fnatt när det gäller garageförsäkringen. Gick från 5508kr/år till 11736kr/år iår :mad::huvet:7peta:dummer:mad:
Tur jag ringde till några enstaka andra. If erbjöd garage för 3828/år för garage, så jag tog den DIRECT!!! :tummenupp :banana.

En viss Katrin ********** klanta sig på Folksam o sa att en trafikförsäkring automatiskt gick över till garageförsäkring när man ställer av den. Jag blev väldigt förvånad då jag alltid fått ringa o begära garage innan. Så jag frågade 2-3 gånger men hon sa att de va så varje gång. Som tur e litar jag inte på personer, så jag dubellkolla idag. O det stämmde inte, så jag vart utan försäkring i några dagar.
Jag spelade iof in samtalet så om den hade blivit stulen o dom inte pyntat så hade jag gått vidare till till högre instans.
Det är bra o spela in samtal med andra ord :mattias. Men alla gör misstag så, no hard feelings:).

Därimot måste dom fått nått djävulskt fnatt när det gäller garageförsäkringen. Gick från 5508kr/år till 11736kr/år iår :mad::huvet:7peta:dummer:mad:
Tur jag ringde till några enstaka andra. If erbjöd garage för 3828/år för garage, så jag tog den DIRECT!!! :tummenupp :banana.

Garageförsäkringen gick upp på min bil en hel del förra vintern. If menade på att de haft fel prissättning. Gick upp från ca 2000 till 3000 kr om jag inte minns helt fel. Över 5000 kr tycker jag låter galet och nästan 12 000 kr helt vansinnigt för en garageförsäkring. Stöld och brand är ju näst intill obefintlig om man har säker förvaring. Man kanske borde klassa garageförsäkringarna i olika riskklasser om bolagen ska fortsätta höja premierna.

Gata/tomt
delat garage
Enskilt garage etc.

Min trafikförsäkring sjönk faktiskt med ca 2581kr/år hos folksam nu under 2011, ink rabatt jämfört med föregående år. Bara ca 9,3k per/år

En viss Katrin ********** klanta sig på Folksam o sa att en trafikförsäkring automatiskt gick över till garageförsäkring när man ställer av den. Jag blev väldigt förvånad då jag alltid fått ringa o begära garage innan. Så jag frågade 2-3 gånger men hon sa att de va så varje gång. Som tur e litar jag inte på personer, så jag dubellkolla idag. O det stämmde inte, så jag vart utan försäkring i några dagar.
Jag spelade iof in samtalet så om den hade blivit stulen o dom inte pyntat så hade jag gått vidare till till högre instans.
Det är bra o spela in samtal med andra ord :mattias. Men alla gör misstag så, no hard feelings:).

En Kawasaki ZX9R -02. Jag är 27 år gammal, tog kortet för 3 veckor sedan och bor i Sundsvall. 1300kr (halv) i månaden hos Trygghansa och 1500kr hos Länsförsäkringar. 80 kronor i månaden för garageförsäkringen. Avställningsbara försäkringar. (5*1300)+(7*80) = 7000kr. Jag är nöjd :-)

EDIT:
Jag köpte en ZX9-R -98 idag. Tog avställningsbar halvförsäkring där jag kan byta försäkringsbolag när som helst. 1250 :- försäkring påställd, 210 :- avställd. Totalt 7000~8000 per år (~5 månader påställd).

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...