Folksam höjde premien 20 %

Folksam är snuskigt billiga för mig, i förhållande till vad andra bolag är. Min XT går på ~1800:- halv/helår. Född -81, körkort sedan augusti -04, boendes på landsbyggden. Praktiskt sett alla sporthojar, äldre än -98, skulle gå på 6000 i halv/helår, eller drygt 12000:- hel/helår för mig och jag är förvånad måste jag säga.

Än mer förvånad är jag över att de höjde min premie 200 spänn från förra året. Med SMC-rabatten ligger jag ändå nästan 100 spänn dyrare än förra året.

Eskilsson skrev:
Folksam höjde min premie med 20 % från förra året :huvet
Och det ända som har hänt är att hojjen är ett år äldre. :va

Jävla idioter.

Tråkigt att höra med det verkar som du får betala min säkning med 40%, jag byter dock gärna premie med någon som går med på att vara 30 i mitt ställe? :D

Vill bara berätta att jag tänker fylla 25 nu och samtidigt flytta från sthlm, till zon 12 typ :arsele

Försäkringsbolagen kommer betala mig för att jag ska försäkra saker hos dem, så billigt kommer det bli. :lol

Maria1980 skrev:
Men det är bara att bita ihop & dra ner på andra utgifter. Smakar det så kostar det heter det ju. Jag åker hellre hoj än köper nåt plagg som bara samlar damm i garderoben.

:)

Duktig flicka, ovanligt bra inställning för en kvinna! Du kanske t.o.m skulle låta din kille köpa ett helsystem istället för den där nya diskmaskinen ni behöver? :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT