Folkilsken katt..

Janne R1

Medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Min.. Bara min...
Har en granntant som har en folkilsken katt..

Har biti ett barn på våran gård, men de polisanmälde inte detta..

Vad ska man göra för att bli av med den?
Tanten går inte att prata med.. Vart ska man vända sig?

bitit för att barnet satt snällt o lekte i sandlådan eller bitit för att visa var gränsen går..

Är inne på Alex linje. Har katten flugit på ungarna av rent jävelskap så tycker jag att man bör se till att katten "försvinner" även om det är fruktansvärt elakt. Kärringen kan låsa in fanskapet.

Har ungarna jävlats med katten så är det ungjävlarna som ska låsas in tills de kan uppföra sig. Djurplågare är aldrig ok, oavsett ålder.

Ifall ungarna varit å kladdat på katten så är det ingen fara. Katter verkar väldigt sällan leta upp folk och bita dom men om ungarna antingen a: jävlat med katten eller bara varit okapabla att se att katten inte vill att de ska springa efter honom och stryka honom eller ta upp honom osv så ska inte katten straffas för det iallafall.

Han skriver ju att katten är folkilsk och då tycker jag att katten ska hållas inomhus, precis som alla andra katter, oavsett om de är snälla eller inte.

sandstream skrev:
2328786 Han skriver ju att katten är folkilsk och då tycker jag att katten ska hållas inomhus, precis som alla andra katter, oavsett om de är snälla eller inte.
Och vi ber honom definera folkilsken. Hursomhelst skulle jag inte släppa ut min katt där det finns ungar som troligtvis inte fattar att kissekatter inte gillar när folk håller på dom.

Jag är också väldigt skeptiskt till att katten söker upp lekande barn och biter dom, och är det så att ungarna har närmat sig katten så är det snarare ungarna som ska lära sig veta hut.

Däremot vildkatter som är folkilsken är ett problem.
Vildkatter kan faktiskt vakta sina revir så pass att dom ger sig på människor, jag har själv råkat ut för det ett par gånger med vildkatter i en lagård, men dom vaccinerades med gyttorps röda så gick problemet över.

sandstream skrev:
2328786 Han skriver ju att katten är folkilsk och då tycker jag att katten ska hållas inomhus, precis som alla andra katter, oavsett om de är snälla eller inte.

Är den folkilsk så ska den hållas borta från folk, precis som en folkilsken hund. För övrigt så håller jag inte med dig angående att de ska vara inne. Här i kvarteret så är det de förbannade ungjävlarna som är störande moment, skriker och gapar och kastar äppelskrutt på gatan etc. Inte fan tvingar jag dem att vara inne, en katt gör inte ens hälften så mycket väsen av sig.
Ska jag vara ärlig så skulle jag vilja be alla att dra åt helvete, de som påstår att katterna ska vara inne men inte ungarna. Men nu gör jag inte det, och jag går dessutom med min katt i koppel. För hans skull, för att slippa ungjävlarna.

Det är som i det här området.

Grannens katt blir jagad av en annan grannes ungar, till slut flyr den upp på ett berg på vår tomt.
Tror ni den får va ifred trotts att den piskar med svansen och väser? Nej ungjävlarna tar upp den och blir bittna, fine dom borde lärt sig en läxa nej vad gör dom?
Jo börjar kasta kotar på katten och när jag skricker åt dom så springer dom in.

Hittils kan man väll acceptera det hela.
Men sen kommer deras mamma och skäller ut mig för att jag skrämt hennes ungar, jag förklarar läget för henne men hon visar ingen förstålse och svarar att dom försvara sig mot katten.

Jävla kärring, att ungar inte förstår bättre kan man väll till viss del förstå men när man försöker lära dom vad som är fel blir man utskäld av föreldrarna det är det riktiga problemet..

Samma kärring klaga på att jag spelade creedens kl 22:01 en fredag och då va det så lågt att syrsorna överröstade det.
Nästa morgon satte hennes man igång att köra med sticksågen ca 3 meter från vårt hus klockan va väll runt 8:00 snaka om dubbelmoral.

Det är samma som att vi fick stänga in vår hund för att kusinen kom på besök och han va rädd för hundar, Han hade inga traumatiska upplevelser av hundar det var bara något hans föreldrar hade fått för sig.

Hade varigt ett perfekt tillfälle att lära honom att hundar inte är farliga.
Men plockar man bort alla risk moment så att äns lilla gullunge ska få det lätt lär den sig inte att tänka. Nu är ungen 5 år och livrädd för hundar tror inte han kommer tacka sina föreldrar för det.

När jag va liten(mindre:D) var det jag som fick anpasa mig.

Om vi fick leversoppa till midag kunde jag inte bara säga urk och vägra smaka och sen få något annat.
Nej jag fick äta en portion och om jag fortfarande trovärdigt sa att det smaka pytton fick jag rester eller något när dom andra ättit upp, det resultera i att jag ätter i princip allt.
Och varför lära barn att det måste va kolsvart och tyst för att dom ska kunna sova?
Det gör det bara svårare för dom sen för det är inte alltid det går. Jag kan fortfarande sova när någon dammsuger.
Rammlade jag och slog mig när jag va 3 år så kollade dom bara att jag va hel sen va det inte mer med det. Att ställa sig och bölla känade jag ingen uppmärksamhet på.

Många skulle säkert skricka i fasa över hur jag blev behandlad men det är den delen av min uppfostran jag uppskattar. Att det gick som det gick ändå beror mer på det konstanta bråkandet i familjen...

Till sist så läste jag nånstans för länge sen, att många tänker på hur hemsk världen är för deras barn men får har en tanke på att dom kanske gör hemsk för andra. Eller tror ni tex hitlers mor och far annade vad deras lilla adolf skulle ställa till med?

Shit jag låter som en 70 årig gnällig gubbe. :hihi Nu gick det ju åt helvete med att gå och lägga sig i tid. Hoppas det är någerlunda rättstavat har läst igenom ca 10 gånger :3freak

prulle skrev:

Håll den folkilskna tanten inne. :mattias

Om katten nu letar upp och klöser eller biter folk så sku jag kontaktat djurskyddsmyndigheten eller vad det heter och berätta om problemet. Och kanske även kasta in att katten far illa hos sin ägare, även om det kanske inte är helt sannt. Djurplågeri och vanvård av djur anses ganska allvarligt. Ring varje gång någon blir biten eller attackerad.
Precis som en ilsken hund ska inte en ilsken katt få springa löst.

Är det däremot så, vilket väl är troligast, att katten har bitit ungarna när de är stygga mot den så prata med deras föräldrar om att de kanske borde ta ett samtal med sina barn om hur man ska uppföra sig mot djur.

Dee_cati skrev:
2329813 Är den folkilsk så ska den hållas borta från folk, precis som en folkilsken hund. För övrigt så håller jag inte med dig angående att de ska vara inne. Här i kvarteret så är det de förbannade ungjävlarna som är störande moment, skriker och gapar och kastar äppelskrutt på gatan etc. Inte fan tvingar jag dem att vara inne, en katt gör inte ens hälften så mycket väsen av sig.
Ska jag vara ärlig så skulle jag vilja be alla att dra åt helvete, de som påstår att katterna ska vara inne men inte ungarna. Men nu gör jag inte det, och jag går dessutom med min katt i koppel. För hans skull, för att slippa ungjävlarna.
Vad du och många andra kattägare missar är att områdena ni bor i är byggda för människor, både vuxna och barn.
Djur har man i lägeheten, stallet, hagen etc.
Tycker du att ungar är jobbiga så köp en stuga på landet med långt till närmsta granne, då kommer varken katten eller du att störa eller störas :tummenupp

Vilda djur är de enda djur jag kan acceptera på min tomt.

Katter finns fan överallt, tänk om alla hundägare skulle släppa ut sina hundar. Det skulle bli ett jäävla liv. Buuu för katter! :4skrika

Katten detta gäller är verkligen hatiskt mot människor..
Spelar igentligen ingen roll om det är barn eller vuxna..
Nu var det väll bara otur att ett barn kom ivägen..

Ska kolla tipset om djurskyddsmyndigheten..

sandstream skrev:
2331086 Vad du och många andra kattägare missar är att områdena ni bor i är byggda för människor, både vuxna och barn.
Djur har man i lägeheten, stallet, hagen etc.
Tycker du att ungar är jobbiga så köp en stuga på landet med långt till närmsta granne, då kommer varken katten eller du att störa eller störas :tummenupp

Vilda djur är de enda djur jag kan acceptera på min tomt.
Varför har man inte mäniskor i inhängnader istället? många fler mäniskor som skadar djur än tvärtom.

hahaha jag har aldrig sett en katt som "bara flugit på" nån, dummaste jag hört. katter gör inte sånt. har sett många katter i mitt liv o bott på ställen där folk släpper ut dom, och aldrig har detta hänt mej, nån jag känner eller nån jag ens hört talas om. det är ungarna som jävlats med den.

tycker man ska ta tag i ungar som plågar djur tidigt, såna ungar brukar bli sadister/våldtäktsmän/våldsverkare senare i livet.

prulle. tragiskt med ungarnas föräldrar, dom vill jämt tro det bästa om sina små änglar.. spela in dom med kamera, visa för föräldrarna, händer inget ja då får väl du sluta bry dej om att vara en civiliserad människa också då. är själv jävligt trött på egocentriska människor som tror dom kan göra vafan som helst, såna brukar jag be dra åt helve.. sen brukar det ordna sej (o se till att dom förstår)

Intressant att det ofta dyker upp debatter om just katter.

Jag har vuxit upp med katt, grannen har katt.

Jag har ALDRIG varit med om, eller hört talas om att en katt oprovocerat attackerar en människa! (OM den inte blir trakasserad.)

Så jävla LESS på alla dumma jävlar som skriver "att katten ska råka ut för en olycka" det är NI som kliver i deras revir & inte tvärtom!
Låt katten ha sitt space så ska ni se att det inte blir några problem!

Peace.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...