Folket inställning Sverige VS Spanien

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Den här bilden är tagen på Fuente Alamo's roadracingbana. Denna banan är det vad jag vet aktivitet på jämt å ständigt?

Å här kan vi inte åka på crossbanan som vi ljuddämpat (höga vallar, norrländsk skog osv) för att en granne 2km bort blir störd av ljudet...

Kanske funderar man mer när man bor uppe i norrland, men varför bor man i Sverige å tävlar i motorsport?

Bifogat

• DSC_0227 (Large).JPG
    DSC_0227 (Large).JPG
    110.8 KB · Visningar: 186
Olof Eriksson skrev:
2090533 Den här bilden är tagen på Fuente Alamo's roadracingbana. Denna banan är det vad jag vet aktivitet på jämt å ständigt?

Å här kan vi inte åka på crossbanan som vi ljuddämpat (höga vallar, norrländsk skog osv) för att en granne 2km bort blir störd av ljudet...

Kanske funderar man mer när man bor uppe i norrland, men varför bor man i Sverige å tävlar i motorsport?
Hehehe Sverige är Sverige
finns väl inget annat land som har så mkt regler och gnäll.

Eftersom motorcykelsport är så stort i Spanien så är väl allt sådant lite "untouchable" där kan jag tänka. Dessutom har jag nån slags föreställning av att spanjorer är ganska högljudda av sig, så dom kanske inte lider lika mycket av oväsen.

Japp! Jag har varit på den banan oxå! Kommer ihåg när vi prata med lokalbona att det var väldigt populärt med motorsport och att det betalas EXTRA för att få bo så nära en bana. Det bli ju på sätt och vis GRATIS show för dom.

Syns att de kommit en bra bit längre på byggandes när jag var där dec 2004.

Om man spenderat en del tid i Spanien (jag kom hem från senaste besöket klockan 12 idag) så inser man snart att fordon med motorer (bilar, scooters och motorcyklar) och oljud från dessa är ett naturligt inslag i normal Josés vardag. Att dom blir framgångsrika i alla typer av motorsporter såsom F1, WRC, Moto GP m.m. beror ju på att det där snarare är normal vardagstrafik än rejstempo. :3freak Fick ta mig en tur i den Skånska trafiken för att få tillbaka tron på att trafikregler faktiskt existerar. Missförstå mig inte, jag älskar att köra bil o hoj i Spanien, det är så.... okomplicerat... precis som med beskrivningen ovan.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back