Folk som försöker stoppa en i stan

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Nyss hemkommen från en liten (posör)tur runt stan. När jag körde i innerstan så hände det två gånger att folk försökte stoppa mig... alltså ni vet, typ killar (den förste kanske 18 och det andra tillfället var det ett grabbgäng kring 25) som sträcker upp armen och går mot hojen när man kommer körandes... typ för att stoppa en.
En vild gissning så här på en lördagkväll är att det är :fyllisar men jag undrar vad de vill egentligen? Stoppa en för att snacka hojar? Behöver skjuts? :rolleyes: Undrar va de tänker med :7peta

Peace!

RuffRyder skrev:
2258890 Nyss hemkommen från en liten (posör)tur runt stan. När jag körde i innerstan så hände det två gånger att folk försökte stoppa mig... alltså ni vet, typ killar (den förste kanske 18 och det andra tillfället var det ett grabbgäng kring 25) som sträcker upp armen och går mot hojen när man kommer körandes... typ för att stoppa en.
En vild gissning så här på en lördagkväll är att det är :fyllisar men jag undrar vad de vill egentligen? Stoppa en för att snacka hojar? Behöver skjuts? :rolleyes: Undrar va de tänker med :7peta

Peace!
Om det hade varit tjejer som försökt stoppa dig så kunde man tro att de förväxlat dig och mig, men nu har jag tyvärr inget svar....

JoUh skrev:
2258893 Om det hade varit tjejer som försökt stoppa dig så kunde man tro att de förväxlat dig och mig, men nu har jag tyvärr inget svar....
:rofl

Vad gör du ute och snurrar Karam? Posörtur? :D

Sånt är jävligt irriterande, jag har nästan blivit "stoppad" av en full jävel på en cykel, jag kom i 40 typ och han missade mig med en halvmeter eller mindre. :tomten

Vad gjorde du när dom gick fram emot dig ? Växlade ner ett steg och drog på? Väjde undan i samma takt?

Det jag tänker mest på vid sådana situationer är att någon dag så missar man en full jäkel som lyckas boxa av en från hojen.

Blev "stoppad" av en alkis en gång när jag stannat till vid en väjningsplikt.

Det här var på en mindre ort och han rusade fram till mig och frågade om jag kunde åka in till en lite större ort med systembolag och köpa mer sprit åt honom. :3freak :lol

Jag ville inte vara så hjälpsam, åka 6-7 mil på en tråkig rak 90-väg med öppna fält och kraftig sidvind för att han skulle få sig lite sprit. :arsele

Swedecat skrev:
2259046 Blev "stoppad" av en alkis en gång när jag stannat till vid en väjningsplikt.

Det här var på en mindre ort och han rusade fram till mig och frågade om jag kunde åka in till en lite större ort med systembolag och köpa mer sprit åt honom. :3freak :lol

Jag ville inte vara så hjälpsam, åka 6-7 mil på en tråkig rak 90-väg med öppna fält och kraftig sidvind för att han skulle få sig lite sprit. :arsele

fan va taskigt :7peta

RuffRyder skrev:
2258890 Nyss hemkommen från en liten (posör)tur runt stan. När jag körde i innerstan så hände det två gånger att folk försökte stoppa mig...
Sorry kompis, men :lol :lol :lol!!!

Risker man får ta när man åker på stora torget! ;)

Skaffa dig en riktig ratbike med tillhörande råttigt ställ (insmort med olja, smuts och allsköns gegga) så ska du se att du får vara ifred. :D

stoppas!

E fan bara och varva upp ordentligt jag lovar då ger dom sig.Men sen e det jui så att e man dösnygg då kommer brudarna fram*l*

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back