folk på besök: uteställe i sthlm?

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Japp, då är det så att min 19-årige kusin och hans kompis är här på besök och jag har, snäll som jag är, lovat att ta ut dem på stan. Problemet är att de vill gå på nåt ställe med folk i deras ålder. Upptäcker då att jag blivit gammal och faktiskt inte har nån koll på vart 18-åringar går. När jag var 18 hängde vi ju på heaven (finns inte längre) och nåt ställe vid hötorget som jag inte ens kommer ihåg vad det heter.

Så frågan är nu, vart ska jag gå med dem?

bollen skrev:
2264380 Japp, då är det så att min 19-årige kusin och hans kompis är här på besök och jag har, snäll som jag är, lovat att ta ut dem på stan. Problemet är att de vill gå på nåt ställe med folk i deras ålder. Upptäcker då att jag blivit gammal och faktiskt inte har nån koll på vart 18-åringar går. När jag var 18 hängde vi ju på heaven (finns inte längre) och nåt ställe vid hötorget som jag inte ens kommer ihåg vad det heter.

Så frågan är nu, vart ska jag gå med dem?

Bollhavet på Mickey D på Kungsgatan? :hihi
Seriöst så har jag dock ingen aning, tyvärr. I am too old..
:död

Kickis på Kungsgatan samt Sthlm Kök & bar har artonårsgräns, tror jag... :va Är inte det rätt poppis ställen? Jag har visst också blivit gammal, har tappat kollen. :näsblod

Du har ju nyöppnade 360 på vasagatan.. där är det inte en kotte över 25 skulle jag gissa på.. stället har varit rätt så skabbigt förut men ryckt upp sig lite nu när dom öppnade nytt (dock med samma ägare) :fatta!
Sen va de ju någon som nämnde Kickis o Sthlm kök & bar (candy) Candy är OK men med litet dansgolv, dock så kompenserar dom de med o ha en rätt stor bar :fyllisar annars finns väl alltid gamla hederliga claras? :confused:

Lycka till! :hihi

Edit : draget på 360 var sådär sist jag va där... för någon månad sen :död

Last edited:
Läste en fransk guidebok över Sthlm igår faktikst, och där rekommenderade de Viper Room på St Eriksgatan (nära Fridhemsplan) för de som är lite yngre.

Jag hamnade där av misstag för 2-3 år sedan, och visst, det var rena ungdomsgården därinne. Åldern låg på 18-20 skulle jag tippa.

Hirschenkeller på Blekholmsterassen, grym uteservering när solen lyseroch ungt. Oklart vilken ålder som gäller.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back