Folk klagar på vintern...

Kay skrev:
Hm... :gnissla Kanske... jag vet ju faktiskt inte vad som väntar mig...

Eller köp en skrotig , lite äldre lätt sporthoj mellanklassare, sätt dubbdäck p´å å ut å åk på isarna.... :tummenupp
Finns ett gäng utanför uppsala som leker med sånt på vintern.... :Bugar

aha jag trode att du menade köra den på snö jag :lol

Nisse Järnet skrev:
Jupp! :) Folk glor när man kommer med Jetskin och gör en submarin utanför slussen :D Lite jobbigt bara när vattnet som stänker upp och lägger sig på skotern fryser till is :näsblod

Kay skrev:
-men vafan, vintern är ju en skithärlig paus från åkandet, ett behövligt brejk från maskinen, för att återfå kontakten med nära och kära. Man spelar MC-spel, läser MC-tidningar, snackar på SH, putsar sin älskling, kollar annonser på nya, sparar cash till tillbehör eller ny MC...
Några månader går, sedan är det väl rena pånyttfödelsen i upplevelseväg, när man en halvkall vårdag startar upp älsklingen och tar den på en försiktig premiär på det nya året... Sluta klaga, börja NJUTA av den välbehövliga pausen! :)

Jag gillar inte vinter!!! Det är kallt och slaskigt och allmänt värdelöst! :)

:7peta :7peta inte klaga på den vita årstiden. Fast de är ju sant att här i sthlm är det inte vit snö utan grå/svart snö eller slask :3freak

Milla skrev:

Milla skrev:

Håller helt med tycker inte om vintern jag heller inte bara för att man måste ställa in hojen utan för att det är kalt och så brrrr...
Och mörkt blir det som i graven man får inte se ljuset förens till våren igen :3freak mörkret gör saker med folk...
sommarn är bäst... :yoparty

Av allt vintersnack så vart jag sugen på snöskoter igen, var tvngen å tvärköpa en film :rolleyes: det blev altic city 4, frän film med roliga komentarer, se den :)

Kay skrev:
-men vafan, vintern är ju en skithärlig paus från åkandet, ett behövligt brejk från maskinen, för att återfå kontakten med nära och kära. Man spelar MC-spel, läser MC-tidningar, snackar på SH, putsar sin älskling, kollar annonser på nya, sparar cash till tillbehör eller ny MC...
Några månader går, sedan är det väl rena pånyttfödelsen i upplevelseväg, när man en halvkall vårdag startar upp älsklingen och tar den på en försiktig premiär på det nya året... Sluta klaga, börja NJUTA av den välbehövliga pausen! :)

Kanon Kay men kunde inte pausen va liiite kortare! Typ 3 månader.
Men helt rätt att man får en bra paus så man kan tjäna ihop pengar till kortet, utrustingen och såklart hojen.
Hmmm skulle nog behöva två vintrar på rad om man ska ha ihop alla de där pengarna. :va

Kakan skrev:
aha jag trode att du menade köra den på snö jag :lol

Hmm... Det går faktiskt att köra snöskotrar på vatten med :D
Såg på Extreme sport channel när dom tar fart från land och åker ut på vattnet, svänger och allt, tävlar runt bojer... Ser sätt sjukt ut :3freak

Jag klagar INTE på vintern... inte det minsta!!:D

Håller på dö av abstinens av snöbrist däremot!! Har en okörd skoter i garaget som bara skriker efter att få tuktas på gropiga spår!! :yoparty

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back