FMX 650 bestyckning

nfdr

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
FMX650
Jag har precis satt på ett par Leo Vince och rensat luftburken på min nya FMX650 2005. Den går rejält tunt och det är alltså dags att skruva på förgasaren inna cykeln brinner upp. Saken är bara den att jag har ingen specifikation på förgasaren och vet helt enkelt inte ens var blandskruven sitter. Vill ha lite tips innan jag börjar skruva ner mer än nädvändigt. Alltså, har någon en enkel manual på Keihin VE eller helt enkelt ett par goda råd: hur man meckar och vilka munstycken?

nfdr skrev:
2245504 Jag har precis satt på ett par Leo Vince och rensat luftburken på min nya FMX650 2005. Den går rejält tunt och det är alltså dags att skruva på förgasaren inna cykeln brinner upp. Saken är bara den att jag har ingen specifikation på förgasaren och vet helt enkelt inte ens var blandskruven sitter. Vill ha lite tips innan jag börjar skruva ner mer än nädvändigt. Alltså, har någon en enkel manual på Keihin VE eller helt enkelt ett par goda råd: hur man meckar och vilka munstycken?

är de en gasare?
isf kanske samma som min xr600.
ska du byta både hög o låg munstycken så öppna hela nedre koppen på gasarn.där sitter munstyckena synligt.
byt, dra igen o kör :tummenupp
eftersom de ska va nån likn motor och om de nu va en gasare så kanske börja med 62-65 på lågen :va vad e orginal?
sen kanske 158 -162 på högen..om den nu alls liknar min motor..

jag har helt öppen dämpare o öppnad burk o har 68 låg o 160 kanske..inte hundra på det.
går lite fett på låga varv.

nfdr skrev:
2245504 Jag har precis satt på ett par Leo Vince och rensat luftburken på min nya FMX650 2005. Den går rejält tunt och det är alltså dags att skruva på förgasaren inna cykeln brinner upp. Saken är bara den att jag har ingen specifikation på förgasaren och vet helt enkelt inte ens var blandskruven sitter. Vill ha lite tips innan jag börjar skruva ner mer än nädvändigt. Alltså, har någon en enkel manual på Keihin VE eller helt enkelt ett par goda råd: hur man meckar och vilka munstycken?

tjo!

vart köpte du dina Leo Vincie ljud dämpare ? och vad kostade dom ?

rensat luftburken ? hur gjorde du detta ?

stor skillnad om man jämnför med den orginal ?

ozeo skrev:
2247148 är de en gasare?
...isf kanske samma som min xr600...
Jag tror det är några skillnader. Tack för tipsen - skall skruva lite för att se hur det ser ut.

Fick ett bra pris genom en kompis. Betalade runt 5000 kostar 7000. Har än så länge bara dragit ur snorkeln men skall borra upp ett par stora hål på sidan. Jag prövade dämparen med lite strypning och helt öppen. Det blir en rätt stor skillnad i båda fallen, men jag har ännu inte bestyckat om så hojen går rejält tunt och blir riktigt het. Jag återkommer när lyckats fixa till munstycken: enl uppgift skall det räcka med att byta till DJ 210 huvudmunstycke, öppna blandskruven +3/4 varv och shimsa upp nålen ett hack.

nfdr skrev:
2250092 Jag tror det är några skillnader. Tack för tipsen - skall skruva lite för att se hur det ser ut.

Fick ett bra pris genom en kompis. Betalade runt 5000 kostar 7000. Har än så länge bara dragit ur snorkeln men skall borra upp ett par stora hål på sidan. Jag prövade dämparen med lite strypning och helt öppen. Det blir en rätt stor skillnad i båda fallen, men jag har ännu inte bestyckat om så hojen går rejält tunt och blir riktigt het. Jag återkommer när lyckats fixa till munstycken: enl uppgift skall det räcka med att byta till DJ 210 huvudmunstycke, öppna blandskruven +3/4 varv och shimsa upp nålen ett hack.

aha okej okej, låter bra du hör gärna av dig via ett meddelande till mig angående hur bestyckningen gick till och vad det gjorde ?

tack på förhand // Michael

nfdr skrev:
2250092 Jag tror det är några skillnader. Tack för tipsen - skall skruva lite för att se hur det ser ut.

210?
var ju en snubbe som körde med 200 på sin xr650 o de e stort så du vet :va

Tjena,
Vart ska man hitta blandskruven?? är inte den pluggad??
Nån som vet om Dynojet passar från dominatorn till fmx
Man blir inte klok på Honda fmx...= :död (

Skilly skrev:
2256360 Tjena,
Vart ska man hitta blandskruven?? är inte den pluggad??
Nån som vet om Dynojet passar från dominatorn till fmx
Man blir inte klok på Honda fmx...= :död (

hehehe nej det är sant,

ge mig en guide på lättaste och bästa sättet att trimma fmx´en :tomten

Back