FMK breaking news

Falkenbergs nya kurva tillförde inget roligt alls, förstörde det roliga med att de flesta kurvorna var relativt snabba. Ja, den förra kurvan var livsfarlig, men den som byggdes är alldeles för trång och tvär, den kan inte ens vara rolig på fyra hjul.. Det får gärna vara en chican där för att få ner farten en aning, men den hade kunnat byggas så den blev snabbare..

Bra med ny asfalt dock :tummenupp

Falkenbergs nya kurva tillförde inget roligt alls, förstörde det roliga med att de flesta kurvorna var relativt snabba.
Men sluta lipa! Den kurvan är faktiskt kul. Det är bara att stänga av hjärnan när man rinner igenom den så går det som en dans. Det handlar bara om att våga behålla farten. De flesta kör för långsamt genom den.

@ Martinus: kul att ni satsar på att göra den ännu bättre. Fast även jag tycker att asfalten var himla fin redan tidigare :tummenupp

Men sluta lipa! Den kurvan är faktiskt kul. Det är bara att stänga av hjärnan när man rinner igenom den så går det som en dans. Det handlar bara om att våga behålla farten. De flesta kör för långsamt genom den.

Här tycker vi olika, tror det är fler som tycker som jag :tungan
Det som var häftigt med falkenberg trots att den var så kort, var de snabba och kuperade kurvorna, nu slängde man in en böj som hade passat bättre på en platt inomhus-gocart bana. Jag tycker den förstör flytet på banan helt enkelt, den enda som jag sett köra den riktigt snyggt är cajback på 250, det ser yxigt ut för de flesta.
Jag kör för långsamt i de flesta kurvorna, men den här är ändå tråkig :tungan

Här tycker vi olika, tror det är fler som tycker som jag :tungan
Det som var häftigt med falkenberg trots att den var så kort, var de snabba och kuperade kurvorna, nu slängde man in en böj som hade passat bättre på en platt inomhus-gocart bana. Jag tycker den förstör flytet på banan helt enkelt, den enda som jag sett köra den riktigt snyggt är cajback på 250, det ser yxigt ut för de flesta.
Jag kör för långsamt i de flesta kurvorna, men den här är ändå tråkig :tungan
För första gången någonsin så är vi helt överens, chikanen är som ett hack i en LP skiva.

Om man breddade andra kurvan i chikanen inåt så blir det lättare att hålla tempot uppe.

Kanske t.o.m bredda både första och andra kurvan :va

Bifogat

• Falken.JPG
    Falken.JPG
    51.3 KB · Visningar: 38
  • Falken1.JPG
    Falken1.JPG
    52.4 KB · Visningar: 60
Last edited:
Bredda chikanen så att man slipper göra garagevändning på cykelbana, det är för smalt och för krokigt i chikanen, den enda som gillar chikanen är Greven som gnuggar sina händer varje gång någon dyker i bollhavet.

Lär dig använda styret till det det är till för istället för att gnälla bakom tangentbordet. SURGUBBE:mad:

Jag tycker banan blev mycket bättre än förut :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Dock håller jag med om att starten inte är den roligaste men dom flesta har väl lärt sig den nu!
Dock kurvan innan start och mål borde bli betydligt säkrare hade hellre sett att ni lade pengar på den! Felbankad!
Men det är min personliga åsikt, beröm för att ni asfaterat om :tummenupp

För första gången någonsin så är vi helt överens, chikanen är som ett hack i en LP skiva.

Om man breddade andra kurvan i chikanen inåt så blir det lättare att hålla tempot uppe.

Kanske t.o.m bredda både första och andra kurvan :va

Om man breddar dessa kurvor, alltså rätar ut den så kommer man att öka hastigheten ut ur den . Vilket betyder att man vid en krasch kommer mula ännu hårdare in i däcktraven i ingången till nyhem. :huvet
Sluta gnäll, gamle gubbe. Lär dig köra fortare in så blir den skitkul. :tummenupp

Om man breddar dessa kurvor, alltså rätar ut den så kommer man att öka hastigheten ut ur den . Vilket betyder att man vid en krasch kommer mula ännu hårdare in i däcktraven i ingången till nyhem. :huvet
Sluta gnäll, gamle gubbe. Lär dig köra fortare in så blir den skitkul. :tummenupp
Jag kan ju inte :gnissla

Dock kurvan innan start och mål borde bli betydligt säkrare hade hellre sett att ni lade pengar på den! Felbankad!
Men det är min personliga åsikt, beröm för att ni asfaterat om :tummenupp
Man kommer laddandes med knäet i backen genom högfartarn och sedan gäller det att hitta en bra race line genom partiet innan man når ut på rakan, det är en svår men rolig sektion som dock straffar dig hårt om du missbedömer och kommer för långt ut till vänster på rakan.

Bifogat

• Falken2.JPG
    Falken2.JPG
    44.2 KB · Visningar: 56
Man kommer laddandes med knäet i backen genom högfartarn och sedan gäller det att hitta en bra race line genom partiet innan man når ut på rakan, det är en svår men rolig sektion som dock straffar dig hårt om du missbedömer och kommer för långt ut till vänster på rakan.

Är väl kanske jag som är lite gnällig efter nyckelbens brottet där!
Men efter att sett en krach som ledde till nästan invaliditet eller kanske till och med värre, så finns det nog fog för mitt utlåtande!

...det ser yxigt ut för de flesta.
Ja, det gör det, för de spänner sig och kör för sakta genom den. Det går utmärkt att rinna genom den, som en smörklick i en het stekpanna. Folk som är mycket snabbare än jag på alla andra ställen på banan bromsar upp mig i den. Kan bero på att jag har viss övning på Sturup Raceway :)

Däremot är ingången lite skrämmande. Det är för många som bromsar på sig när de försöker bromsa sig förbi in i den - hög torpederingsrisk alltså.

Sen håller jag med om att banan var roligare innan ombyggnaden. Men den är fortfarande grym. Den roligaste vi har. Man har inte tråkigt en sekund.

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar