FMF Gnarly bestyckning

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Tjo,

Sitter på ett FMF gnarly system o funderar på om det ska på tvåhundran eller inte.

Frågan är då kort och konsist, upp eller ner i huvudmunstycke, och i vilken utsträckning ska jag prova mej fram i? 100 olika storlekar, eller räcker det med 5, 10, 15 plus eller minus?

Ibland får man gå upp nått steg el två om det är ett nytt system som ska på men när det blivit lite sotigt kan man gå ner igen. Så blev det med mitt Domarör i våras iaf men har aldrig kört med FMF så där vet jag inte.
Bara att prova lite, du hör och känner om den går snålt och ha lite koll på stiftet så löser det sig.

Ibland får man gå upp nått steg el två om det är ett nytt system som ska på men när det blivit lite sotigt kan man gå ner igen. Så blev det med mitt Domarör i våras iaf men har aldrig kört med FMF så där vet jag inte.
Bara att prova lite, du hör och känner om den går snålt och ha lite koll på stiftet så löser det sig.

Som om det är ett system som ger mer effekt, är det alltså upp i munstycke, och inte ner? ska jag prova 100 munstycken uppåt, eller brukar det räcka med 10-15 uppåt? Blir ett förbannat skruvande om man ska testa 100 olika.

Helt omöjligt att säga rakt av men oftast behövs inga stora ändringar vad jag märkt iaf, ibland inga alls.
Ett steg på huvudmunstycket är alltså från tex 170 till 172, 2 steg 170 till 175.
Börja med att provköra vettja :)

Helt omöjligt att säga rakt av men oftast behövs inga stora ändringar vad jag märkt iaf, ibland inga alls.
Ett steg på huvudmunstycket är alltså från tex 170 till 172, 2 steg 170 till 175.
Börja med att provköra vettja :)

Just därför jag frågar lite mycket kanske :) Kan inte provköra just nu. Hojjen i delar pga olika anledningar, och skulle va kul o ha någorlunda rätt storlekar hemma o testa sej fram med innan man satte ihop allting igen eftersom det tar ett tag o få hem grejerna också

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D