Fmck

anja skrev:
fmck kör jawor och husqvarnor och jag tänker aldrig mer varken köra husqvarna eller jawa. speciellt idioten som gjorde jawa-upphandlingen borde hamna i fängelse. helst i ett tjeckiskt sådant.

Haha, ja det har ju hänt lite på 25 år också. Prova en Husqvarna som är lite, lite yngre så får du se :lol
 
ft skrev:
Ses i en skog någonstans snart då! :)

Skulle inte du ha sökt dig till flyget istället? :7peta :hihi

Hva 258 är riktigt annorlunda att köra, det känns skitskumt med automat när man inte kan välja själv vad som ska hända. Dessutom var det riktigt jobbig i garagevändningen, man kan ju inte slira på kopplingen :huvet Min hade digital koppling, dvs bara två lägen, det blev mycket lättare med en annan hoj!
I min pluton var det ingen mc-förare som inte lämnade in minst en skadeanmälan... :hihi
 
Hoztic skrev:
Skulle inte du ha sökt dig till flyget istället? :7peta :hihi

Hva 258 är riktigt annorlunda att köra, det känns skitskumt med automat när man inte kan välja själv vad som ska hända. Dessutom var det riktigt jobbig i garagevändningen, man kan ju inte slira på kopplingen :huvet Min hade digital koppling, dvs bara två lägen, det blev mycket lättare med en annan hoj!
I min pluton var det ingen mc-förare som inte lämnade in minst en skadeanmälan... :hihi

Haha, varför välja? Man kan flygnörda OCH köra hoj!

Det tog ett tag att vänja sig vid automaten, framförallt i terrängen! Och jo, de är verkligen individer. Körde långmarsch i somras på en som hade dålig fyra. Minsta lilla pådrag och den trillade ner i trean. Snacka om att yla fram längs landsvägarna och vänta på motorraset... i skogen kör jag med kängurugas, bwöpp, bwöpp, bwöpp mellan tallstammarna så det är snurr på metallen. :)

Hjälpte inte att fila backarna med den kopplingen? Skumt.

För de som inte vet är det underbart egna hojar. Tryckolja i transmissionen, för då fungerar den bäst. Gissa vad man fyller i gafflarna? Just det, transmissionsolja...
 
ft skrev:
Haha, varför välja? Man kan flygnörda OCH köra hoj!

Det tog ett tag att vänja sig vid automaten, framförallt i terrängen! Och jo, de är verkligen individer. Körde långmarsch i somras på en som hade dålig fyra. Minsta lilla pådrag och den trillade ner i trean. Snacka om att yla fram längs landsvägarna och vänta på motorraset... i skogen kör jag med kängurugas, bwöpp, bwöpp, bwöpp mellan tallstammarna så det är snurr på metallen. :)

Hjälpte inte att fila backarna med den kopplingen? Skumt.

För de som inte vet är det underbart egna hojar. Tryckolja i transmissionen, för då fungerar den bäst. Gissa vad man fyller i gafflarna? Just det, transmissionsolja...

Hehe, så sant iofs, jag är ju likadann trots allt! :)

Det var aldrig aktuellt att justera in kopplingarna, det var smällar man fick ta helt enkelt. Däremot hade vi nån trimmad hoj, från Spader Knekt (eller vad nu uppvisningsgruppen hette), dom gick det tom att slanga bra med!

Glöm inte att dom har 20hk, drar förhållandevis mycket soppa och toppar 120... Men dom tål en hel del stryk å andra sidan! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top