Flyttar ni på häcken vid körning???

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Hur aktiva är ni på att flytta röven vid aktiv körning?

Var ute och åkte med en lirare för et tag sen och han var nästan värre än Rossi på att flytta röven.. :rolleyes:

självklart hänger man .
dock inte Så extremt på landväg.
men nr man komemr till bana, då e det bara hänga på!

Normalt sett flyttar jag den inte så mkt, men vid "aktiv" körning får man hänga en del ifall det ska hända nåt (har en tung hoj och väger 57 kg...)

Iceman1975 skrev:
Hur aktiva är ni på att flytta röven vid aktiv körning?

Var ute och åkte med en lirare för et tag sen och han var nästan värre än Rossi på att flytta röven.. :rolleyes:

Ja! Viktfördelning är viktigt även på landsväg, men ofta kör man ju inte i sådana hastigheter att det behövs så mycket som på bana!

Flyttar det lilla :arsele som jag har lite iallafal, ligger ju i flugviktsklassen (192cm på 63kg)

Känns som man har mer marginal att gå på när det går snabbt genom en kurva.

Japp, nästintill alltid. Det kommer så naturligt och jag kan inte svänga annars har jag upptäckt. :näsblod

Penguin skrev:
Japp, nästintill alltid. Det kommer så naturligt och jag kan inte svänga annars har jag upptäckt. :näsblod

Samma här, ropade jag. Började "burka" medvetet efter en banåkning, och sedan dess känns det naturligt och jag tänker inte på att jag gör det, det bara görs.

Edit: enda undantaget är när jag skjutsar, då känns det bara obekvämt att flytta på sig hela tiden. Å andra sidan kör man betydligt lugnare med skjuts också.

Gillar inte att fladdra runt med arslet när man åker landsväg. Ojämna och guppiga vägar gör nog att detta stör mer än gör nytta tycker jag. Bana är en helt annan sak.

Jag rengjorde sadeln med biltemas vinyl-blask och den blev så hal efter det så arschlet glider omkring lite hursomhelst när jag har mina gore-texbrallor på... :)

Självklart! Jag flyttar mig alltid från marken....det känns så läskigt att vara nära asfalten.

det är som med allt annat, behöve rman inte flytta på häcken så gör man de inte... känns lite onödigt att göra det när det går sakta... men jo visst, klart man hänger ut lite, det är ju det som är hela njutningen i körningen...

Penguin skrev:

Känner igen det där. Jag får anstränga mig för att inte burka på landsväg. Men cykeln går helt enkelt dit den ska när jag burkar. Tycker det är skitläskigt att sitta rakt upp när man ska till o svänga. Skitläskigt, det lutar ju så jäkligt. :D

CorbenDallas skrev:
Känner igen det där. Jag får anstränga mig för att inte burka på landsväg. Men cykeln går helt enkelt dit den ska när jag burkar. Tycker det är skitläskigt att sitta rakt upp när man ska till o svänga. Skitläskigt, det lutar ju så jäkligt. :D

Håller med ovanstående talare till 100%. Vanesak, känns obehagligt att inte burka.

// - P

Jag tycker det verkar ge större marginaler om man putar ut rumpan lite, särkskilt on det är lite gupp i vägen. Sen om det spelar nån jättestor roll på landsväg tror jag inte men det känns bättre. Och så höjer det poser faktorn :rolleyes:

CorbenDallas skrev:
Tycker det är skitläskigt att sitta rakt upp när man ska till o svänga. Skitläskigt, det lutar ju så jäkligt. :D
Och sen vaknade du med en blöt kudde i fejset....

WestW skrev:
Gillar inte att fladdra runt med arslet när man åker landsväg. Ojämna och guppiga vägar gör nog att detta stör mer än gör nytta tycker jag. Bana är en helt annan sak.

Håller fullständigt med dig!

// Niklas

jag är oxå en liten skit (60 kilogram) så jag klättrar runt ganska aktivt på hojen.. ibland nästan så man vädrar bägge skinkorna.. då känner man sig cool :tungan :rolleyes: :lol

mb skrev:
Normalt sett flyttar jag den inte så mkt, men vid "aktiv" körning får man hänga en del ifall det ska hända nåt (har en tung hoj och väger 57 kg...)

Du väger alltså 16kilo mindre än jag :3freak (172 lång)

Tycker inte om att sitta stumt på hojen i kurvor....

GSXR1100R skrev:
Och sen vaknade du med en blöt kudde i fejset....

Sluta nu med dina våta drömmar. Jag har sagt till dig att jag INTE vill vakna på DIN kudde!!! :rofl Jag vill ha lammkött o inte nån seg gammal gubbe som du! :arsele :arsele

CorbenDallas skrev:
Sluta nu med dina våta drömmar. Jag har sagt till dig att jag INTE vill vakna på DIN kudde!!! :rofl Jag vill ha lammkött o inte nån seg gammal gubbe som du! :arsele :arsele

Här har du mej Corben :D

Jag brukar flytta häcken lite grann i kurvorna om farten är sånär hög och kurvan är hyfsat skarp :)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage