Flytta utomlands..

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Jag brukar gilla snö, brukar inte bry mig om att det e kallt eller mörkt. Men den här helgen har fan varit jobbig! Jag skulle ner till södertälje för att träna på motarden men när det e så här kallt kan jag inte köra ner den på ställning för den fryser sönder!

Jag blir så less på sveriges vinter! Är det nån här som bott utomlands och jobbat under en längre tid? Vet att sweide har det men nån annan?

Skulle verkligen vilja kunna träna på hojjen årent runt i sol!

En USA-flytt är inte så otänkbart för mig, men just nu har jag inte ens gått ut gymnasiet så det får vänta ett tag.

Oddjob skrev:
En USA-flytt är inte så otänkbart för mig, men just nu har jag inte ens gått ut gymnasiet så det får vänta ett tag.

USA är något jag skulle vilja flytta till också, men hur är det med Green card? Är det helt omöjligt att få stanna kvar i USA? Någon som vet? Vad finns det för andra länder med klimat som typ Californien? Finns det inget Sverigelik fast med medelhavsklimat??

Var nere en sväng i spanien i förrgår och det var 15+ i solen den dagen, helt underbart! Problemet är bara att hela Spanien känns som ett "U-land".

Själv planerar jag flytta till Thailand i vinter. :) Dock blir det bara halvårsvis där nere.

Sverige kommer jag lämna för gott, om jag bara hittar ett passande jobb på varmare breddgrader som typ Spanien. Där ska sommarhalvåret spenderas.

Känns som Sverige inte har något att ge längre.

Ja få länder är väl so "organiserade" eller vad man ska säga som sverige. Det är lite mer hejsan svejsan nere i medelhavs länderna. Är ju lite svårt att vänja sig när man är en sån här planerande tråkig jävel =p

Men det som känns enklast är ju faktiskt USA, mycket pga av språket men det är väl mest likt sverige också. Som jag känner nu vill jag bara ha ett hyffsat jobb och kunna träna mycket!

Australien? Hur fan funkar det där? Köpa sig en ranch ute i nowhere och odla kossor? :banana

Jocke W skrev:
Australien? Hur fan funkar det där? Köpa sig en ranch ute i nowhere och odla kossor? :banana
Japp det finns inga städer där, bara bönder :rolleyes:

Men har inte Australien ungefär samma klimat som Sverige fast sommar på vintern osv :va

Är också ruskigt trött på kylan...Funderade ett tag på att åka iväg till nåt varmt ställe och gå en bartenderutbildning eller nåt, skulle va jävligt nice... :rofl

Kerplunk skrev:
Är också ruskigt trött på kylan...Funderade ett tag på att åka iväg till nåt varmt ställe och gå en bartenderutbildning eller nåt, skulle va jävligt nice... :rofl
Har du stora :tuttar så hänger jag med! :tummenupp

:rolleyes:

Jocke W skrev:

Australien (och NZ) är lika svårt med arbetstillstånd som i USA. Men om man är under 30 år kan man få "working holiday visum" som innebär att man kan bo och jobba i ½ år (?). Annars kan man alltid välja o plugga i dessa länder.

Kan nog vara knepigt med jobb i medelhavsländerna (om man inte kan spanska, franska eller italienska). Gibralta är därimot engelsk språkig fortfarande och längst charter områden i spanien (Costa Del Sol, Marbella, Mallis, osv) kan man nog få jobb inom bar/resturang branschen.

Fast vill man komma billigt undan är det nog syd/central amerika eller asien som gäller. Annars är Portugal fortfarande ett av de billigaste länderna kring medelhavet som har bra levnadsstandard som liknar sverige.

Är man arbetslös har man rätt att jobb vartsomhelst inom eu (med bibehållen bidrag). Eller kan man ta en distans utbildning och sätta sig vart som helst där det finns uppkoppling till nätet (och ta del av csn kistan).

Oddjob skrev:
Japp det finns inga städer där, bara bönder :rolleyes:

Men har inte Australien ungefär samma klimat som Sverige fast sommar på vintern osv :va

Ja vafan australien är ju bara en stor stepp öken ;)

Nee? Det e väl bara varmt där, dom har ju fan exotiska djur där!

Jag lär inte flytta från sverige föräns jag har min utbildning klar. Känns som man har större möjligheter då, dessutom om jag pluggar nåt inom hälsa som jag tänkt, ja menar vilket land e inte bättre än USA då. Eller kanske Indien och china, allt eftersom länderna blir I-land följer fetman efter :rolleyes:

Men tänk er själva. Alltid behagligt väder (ibland så är det jordbävningar, tromber och liknande men bort se från det nu) Du klampar ut från din villa i australien ute på stäppen och går fram mot din lada och dammet yr omkring dig så där som den bara gör på Clintan filmer. Du öppnar Ladan, där står det en Tävlings prepad Supermoto och din cross som du kan freeride,a hur mycket du vill med, eftersom din tomt är lika stor som blekinge ;)

Jocke W skrev:
Ja vafan australien är ju bara en stor stepp öken ;)

Nee? Det e väl bara varmt där, dom har ju fan exotiska djur där!

Jag lär inte flytta från sverige föräns jag har min utbildning klar. Känns som man har ...
http://www.clickforaustralia.com/Climate.htm

Verkar som att det är från några plusgrader till strax över 30

och sommar runt januari och vinter runt juli.

Exotiska djur, haha ja men fråga vad dom tycker om älgar, renar, katter och björnar.

Oddjob skrev:
http://www.clickforaustralia.com/Climate.htm

Verkar som att det är från några plusgrader till strax över 30

och sommar runt januari och vinter runt juli.

Exotiska djur, haha ja men fråga vad dom tycker om älgar, renar, katter och björnar.

Senast jag hörde va inte en älg exotisk...måste ju va giftig för det!

Jocke W skrev:
Dom e ju giftiga :kocko :fyllisar

Ge fan i att bita i dom då så slipper du giftet
:D

Jag skulle också vilja flytta utomlands, till nåt land som inte tar emot invandrare...

(för er som hann bli upprörda, det var ett citat av någon kortsnaggad snubbe med intresse för tysk militärhistoria som sa det först)

Jocke W skrev:
Men tänk er själva. Alltid behagligt väder (ibland så är det jordbävningar, tromber och liknande men bort se från det nu)

Nej, det är inte behagligt, det är för varmt :( Runt 30+ på dagen, 20 under natten under sommaren. Glöm allt vad skinnställ heter. Jordbävningar har jag inte hört talas om, men däremot har jag sett åsk- & hagelstormar här. Kranvattnet är spetsat med klor.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg