Flytta till Uppsala

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hello

Jag & tjejen planerar att flytta till Uppsala framåt hösten. Skulle behöva lite tips om allt möjligt.

1: Tjejen har fixat jobb (det är bl.a. därför vi flyttar), men jag behöver ju ett oxå. Jag har jobbat med ventilation sen jag slutade skolan(4-5 år), bl.a. som servicetekniker, injusterare & cadritare. men jag skulle gärna testa på ngt annat, men hittar inte mkt kul på arbetsförmedligen. Tips på jobb, arbetsplatser och/eller annonsplatser.

2: Boende. Inte helt lätt att fixa ngt, så mkt har man ju förstått. Lutar åt att köpa lgh. Men var är bra & var är inte bra att bo? Tjejens föräldrar bor i Tierp så en nödlösning kan vara att bo där ett tag, men det funkar ju inte i längden.

3: Ngn som behöver en ny kompis? :fyllisar :hihi

Tacksam för alla svar! :Bugar

/Chris

Chris Husky skrev:
Hello

Jag & tjejen planerar att flytta till Uppsala framåt hösten. Skulle behöva lite tips om allt möjligt.

1: Tjejen har fixat jobb (det är bl.a. därför vi flyttar), men jag behöver ju ett oxå. Jag har jobbat med ventilation sen jag slutade skolan(4-5 år), bl.a. som servicetekniker, injusterare & cadritare. men jag skulle gärna testa på ngt annat, men hittar inte mkt kul på arbetsförmedligen. Tips på jobb, arbetsplatser och/eller annonsplatser.

2: Boende. Inte helt lätt att fixa ngt, så mkt har man ju förstått. Lutar åt att köpa lgh. Men var är bra & var är inte bra att bo? Tjejens föräldrar bor i Tierp så en nödlösning kan vara att bo där ett tag, men det funkar ju inte i längden.

3: Ngn som behöver en ny kompis? :fyllisar :hihi

Tacksam för alla svar! :Bugar

/Chris

Hur gammal är tjejen ??? :lol :rofl

2. Gottsunda (Bråttsunda :D ) och Sävja är väl inte bästa stället att bo i. Annars har väl varje stadsdel sin charm... Mycket nybyggt i Slavsta och vid Svartbäcken (??).. Annars har du många från URR i Salabacke mm.

Chris Husky skrev:
16, hon har fått jobb som jordgubbs plockare. Ska ge fett med stålar :banana

Nä, seriöst. Hon är som jag & vi bor båda i halmstad just nu :7peta

Jag är alltid seriös......... :tummenupp
Välkommna till uppsala, tonen hjärtlös men kul, och hjärtlig å så.
Bodde själv i halmstad, gälarna växte ut... :lol
Försök att få tag på något redan nu, i höst kommer alla turister, nä tentaister. ja sånadär som tror dom studerar eller vad det heter.
Hopplös stad att hitta vettigt boende om men inte slantar.
Skicka ett pm med eran email adress ska du få lite telnr och lite adresser att kontakta.
Svärmorsan kan ha en 2 rummare i sin flerfamiljs villa ledig till hösten. ggarage till hojen går nog att ordna med lite tur... :tomten
Välkomna åter igen..... :)

Uppsala är en lagom stor stad. Allt finns och det ganska nära (cykelavstånd). Helt OK att åka runt och glassa med hojen :) Hyfsade hojvägar runtomkring också. Lägenheter och hus är relativt dyra nu pga närheten till Sthlm och alla utbölingar som därmed kommer hit för att bo :D

De flesta bostadsområden som är byggda runt 50-talet och tidigare anses som "finare". Andra har väl fått lite dåligt rykte (ibland oförtjänt).

Gott om firmor och små företag att leta jobb hos...

TomK skrev:
Uppsala är en lagom stor stad. Allt finns och det ganska nära (cykelavstånd). Helt OK att åka runt och glassa med hojen :) Hyfsade hojvägar runtomkring också. Lägenheter och hus är relativt dyra nu pga närheten till Sthlm och alla utbölingar som därmed kommer hit för att bo :D

De flesta bostadsområden som är byggda runt 50-talet och tidigare anses som "finare". Andra har väl fått lite dåligt rykte (ibland oförtjänt).

Gott om firmor och små företag att leta jobb hos...

Jo jag har varit där en hel del då tjejen pluggade där för 1-1½ år sedan, så man vet ju lite vad man ger sig in på.

Frågan är hur hittar jag alla dessa små firmor :confused:

Köra på gata har man tappat intresset lite för i samma veva som man testat bana. Men du som kör en hel del motard, vad har man för alternativ där uppe? ...om man bortser från röken som jag inte klarar ljudkraven på & vessingboda som jag givetvis hänger med till :tomten

Köpa lgh

Det mesta är ganska hyfsat, finns alltid områden som har sämre rykte, kolla även på små orter runt Uppsala de har bra kommunikationer och studenterna brukar vilja bo centralt så det minskar tillgång och ökar priset.

Hittar du något så skicka ett PM om det är något du undrar över, något kanske man kan bidra med i sin kunskap om olika områden.

Evil_Henke skrev:
vi kommer nog behöva en ny gubbe när hösten närmar sej! :tummenupp hyr ut bygg/anläggningsmaskiner!

//Henke

Vad innebär det för typ av jobb? PM:a gärna om det blir aktuellt. BTW så åker jag till sthlm nästa helg & tänkte isf ägna fredagen åt att besöka tänkbara arbetsgivare, om det är aktuellt som sagt! :tummenupp

Pertan skrev:
Det mesta är ganska hyfsat, finns alltid områden som har sämre rykte, kolla även på små orter runt Uppsala de har bra kommunikationer och studenterna brukar vilja bo centralt så det minskar tillgång och ökar priset.

Hittar du något så skicka ett PM om det är något du undrar över, något kanske man kan bidra med i sin kunskap om olika områden.

Tackar! :tummenupp

Chris Husky skrev:
Vad innebär det för typ av jobb? PM:a gärna om det blir aktuellt. BTW så åker jag till sthlm nästa helg & tänkte isf ägna fredagen åt att besöka tänkbara arbetsgivare, om det är aktuellt som sagt! :tummenupp

service å underhåll av div. maskiner samt stå i butik å hyra ut dom! stressigt som bara den dessvärre! kan skrika till som sagt om det blir aktuellt!

Evil_Henke skrev:
service å underhåll av div. maskiner samt stå i butik å hyra ut dom! stressigt som bara den dessvärre! kan skrika till som sagt om det blir aktuellt!

Stress har jag inte ont av. Det är bara PM:a om/när det blir aktuellt :tummenupp

Henkka skrev:
2. Gottsunda (Bråttsunda :D ) och Sävja är väl inte bästa stället att bo i. Annars har väl varje stadsdel sin charm... Mycket nybyggt i Slavsta och vid Svartbäcken (??).. Annars har du många från URR i Salabacke mm.

Alternativet är en källare i Sunnersta... :hihi

Jag trivs i Uppsala.
Välkomna!

Flamma77 skrev:
Alternativet är en källare i Sunnersta... :hihi

Jag trivs i Uppsala.
Välkomna!

Det är ganska STOOORA villor där, så nog får en liten student å ett lass katter plats där! :mattias

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back