flytta sim-kontakter till nytt kort&telefon ?

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Tjenare gott folk, jag har hämtat en ny telefon och i telefonbytet så byter jag också sim-kort, och tänkte kolla om man kan lägga upp kontakterna någonstans så man kan hämta dom med den nya telefonen ?

har kontakterna nu på mitt google konto, kommer man åt det med en iPhone ?

skulle behöva öva på nya tangentbordet, men detta är lite väl överdrivet arbete.

tack på förhand!

sampan skrev:
Tjenare gott folk, jag har hämtat en ny telefon och i telefonbytet så byter jag också sim-kort, och tänkte kolla om man kan lägga upp kontakterna någonstans så man kan hämta dom med den nya telefonen ?

har kontakterna nu på mitt google konto, kommer man åt det med en iPhone ?
skulle behöva öva på nya tangentbordet, men detta är lite väl överdrivet arbete.

tack på förhand!
Ja, synka dina kontakter från Google till telefonen.

En smidig lösning enligt mig är att ha kontakter, kalender och mail på google. Då behöver man inte bry sig om syncning och grejer så fort man byter telefon eller så.

Jag motsäger alltså föregående talare och tycker ej du ska synca kontakter, utan snarare använda adressboken online.

Så här gör du på din iphone:

- Skapa ett "exchange-konto" (inte ett gmail-konto, det alternativet finns också)
- Ange m.google.com som server, och din email och password som vanligt till gmail
- Klart, du ska nu ha din mail, kontakter och kalender i luren!

En smidig lösning enligt mig är att ha kontakter, kalender och mail på google. Då behöver man inte bry sig om syncning och grejer så fort man byter telefon eller så.

Jag motsäger alltså föregående talare och tycker ej du ska synca kontakter, utan snarare använda adressboken online.

Så här gör du på din iphone:

- Skapa ett "exchange-konto" (inte ett gmail-konto, det alternativet finns också)
- Ange m.google.com som server, och din email och password som vanligt till gmail
- Klart, du ska nu ha din mail, kontakter och kalender i luren!
Det var givetvis det jag menade, även om jag uttryckte mig lite slarvigt.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D