Flytta fram ClipOn

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Jag vill flytta fram handtagen på min Honda Firestorm.
Internet:et svämmar över med ClipOns som flyttar UPP handtagen, men jag vill flytta FRAM handtagen.
Nå'n som har några tips?

Vad är tanken?
Vill du flytta fram infästningen men vinkla in styrhalvorna eller vill du faktiskt komma längre fram med händerna?

Vad är tanken?
Vill du flytta fram infästningen men vinkla in styrhalvorna eller vill du faktiskt komma längre fram med händerna?
Det senare. Jag har onormalt lång rygg, så för mig blir det obekvämt att ha styret så nära paketet.

Räcker det inte att vinka fram styrhalvorna?
Det borde flytta fram händerna så mycket det går utan att handtagen tar i kåpan.

Det skulle bli en väldigt konstig vinkel på de styrhalvorna.
Vi pratar inte om enstaka mm här, utan om att flytta fram handtagen cirka 5 cm.

Vadå onormalt lång rygg? Är du lång från början plus att du har onormalt lång rygg?
Vad är det du vill uppnå?
marco-simoncelli-125-gp-2.jpg
Marco Simoncelli på en 125-räcer...

Det skulle bli en väldigt konstig vinkel på de styrhalvorna.
Vi pratar inte om enstaka mm här, utan om att flytta fram handtagen cirka 5 cm.
Blir inte alls konstigt att vinkla fram halvorna, mer än att styret blir bredare.

Annars är nog de här www.righteousstuntmetal.com/international/adjustables.html de clipon jag kommer ihåg på rak arma som har mest "framflytt", sen går de att ställa in precis hur du vill ha dom.
Eller en billigare variant som är lite lite närmare gaffeln www.forstunt.home.pl/en/honda-f4i/522-forstunt-adjustable-clip-ons-raw-silver.html

Vadå onormalt lång rygg? Är du lång från början plus att du har onormalt lång rygg?...
Min rygg är lika lång som hos en normalfördelad 210 cm:ers snubbe (jag ser instrumenten genom kåpglaset).

210 är fan inte kort de. Kanske läge o tänka på om det går o flytta allt fram eller flytta både tanken och sätet längre bak? De som jag ser som problem med o flytta fram styret är väl att de kan ta i kåpan, osmidigt. Kan du möjligtvis sätta någon hårdare vaddning mellan kulor o tanken? (typ förstora tanken bakåt med gott grepp)

Sätt en kloss (vaddering, bygg om dynan) framför tanken så löser du problemet på enklast sätt. Bakåtflyttade fotpinnar hjälper också.
Kulont brukar jag få när man har plötsiga rörelser på enhästarn, alltid tajta kallingar så att de håller fast grejerna som ska användas för :tuttar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman