Flytta filer över nätverk

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Håller på att flytta filer från en nätverksenhet till en annan via den här datorn. Använder FIlezilla.

Det första 10-15 sek rasslar det till ordentligt, sen sänks hastigheten gradvis för att plana ut vid ca 2.5MB/s. Är inte det lite lågt för att vara på ett trådat nätverk?

Vad kan vara fel?

En kedja är inte starkare än dess...

Hänger det inte på alla enheters hårddiskar också? Kan den mottagande eller skickande enheten inte hantera datamängden så snabbt spelar det ju ingen roll hur snabbt nätverket är. Väl?

En kedja är inte starkare än dess...

Hänger det inte på alla enheters hårddiskar också? Kan den mottagande eller skickande enheten inte hantera datamängden så snabbt spelar det ju ingen roll hur snabbt nätverket är. Väl?

Såklart är det så. Den skickande enheten kan samtidigt skicka 2x filer med ca 2.6MB/s vardera, dvs total hastighet om ca 5MB/s. Allt skickas till en NAS som skall skriva. nu skriver de iofs två filer och kanske slöar detta ned allt?

Är det någon som vet om man i FileZilla kan skicka bara en fil i taget? Borde ju gå snabbare?

Edit: hittade en inställning i FileZilla, så nu testar jag att bara skicka EN fil i taget.

Last edited:
Är det gigabit ethernet hela vägen? Du kör väl också mac? Jag hade problem med just filkopiering för nån månad sen och roddade runt men hittade aldrig någon lösning på det.

Japp gigabit rakt igenom. Orkar inte grotta ned mig så djupt i det ikväll.

Största felkällan vid kopiering brukar vara fragmenterad mottagare och/eller en mottagare med lazy-writes avslagen.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D