Flytta/ändra luftslangar????

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
zxr400
Är absolut nybörjare på meck o skruv... :rolleyes:

Kan man flytta dessa luftslangarna från tanken??? kollat lite olika bilder på zxr...vissa har dem där, vissa inte :confused:

:Bugar :Bugar tur jag börjat på tjejmeckar kurs :3freak

Bifogat

• slangarna.jpg
    slangarna.jpg
    95.6 KB · Visningar: 81
Gula faran skrev:
Är absolut nybörjare på meck o skruv... :rolleyes:

Kan man flytta dessa luftslangarna från tanken??? kollat lite olika bilder på zxr...vissa har dem där, vissa inte :confused:

:Bugar :Bugar tur jag börjat på tjejmeckar kurs :3freak

Tror inte dom gör nåt vettigt på min -92:a iallafall. Men varför ska man ta bort dom? Dammsugarslangar ser fränt ut!

Det är till den trycksatta luftburken vilken förser motorn med mer luft i höga farter.... De gör dock varken till eller från i normala farter men där finns risk för att bestyckningen upphör att lira om du tar bort dem pga ändrat mottryck.

Borsiin JR skrev:
Det är till den trycksatta luftburken vilken förser motorn med mer luft i höga farter.... De gör dock varken till eller från i normala farter men där finns risk för att bestyckningen upphör att lira om du tar bort dem pga ändrat mottryck.

:va låter inte som jag ska ta bort dem då kanske!!!! fast jag kör inte så vrålfort som tur är :rolleyes:

tack :tummenupp

Jag tycker inte att du ska ta bort dom. Dom är nämligen häftiga! :fakta
På vissa ZXR:er är luftburken trycksatt via slangarna, men t.ex. på min 89:a är det mest en kul grej. Iofs leder dom ju ner sval och fräsch luft till luftintagen, och det kan ju knappast vara nån nackdel. Dessutom blir det la ganska fula hål i tanken om man tar bort slangarna.

Der är inte trycksatta luftburk på 750 kawa innan 93. Det kom först 93 det var der man fick trycksatta luftburk och ett luftintag ved sidan af lampan och 95 kom den med två . Men det är lätt att göra om den til en trycksatt. Och om du vil flytta luftslangarna får du två hål i tanken med en 2cm hög kant. Men detta är bara på 750 men är det inte en 400 på bilden???!?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D