Flytt till Australien (flyttforetag sokes!!!!)

• Thread starter Thread starter 0scar
  • Start date Start date
Sånna tjejer är inget att ha. :fakta

Jasa? Du foredrar alltsa en outbildad, lagavlonad WT med skabbig harfarg framfor en intelligent, utbildad och hogavlonad tjej? Intressant.

Jag jobbar hart for mina pengar, koper handvaskor precis som jag vill, bjuder min kille pa resor, datorer och annat skoj... Men detta ar alltsa ingenting som tilltalar dig? Du foredrar vara Tarzan, som drar in stalarna och bjuder din Kvinna pa kak ibland, kanske aven ta henne ut pa shoppingtur sa hon kan fa valja ut en handvaska at sig sjalv? Fran Ahlens?

Skont val det, da har vi alla en chans pa karleken oberoende av ambitioner och livsval.

Och nej, handvaskorna som lamnats kvar ar inte det som jag mest ar intresserad av att fa hit. Dom gar att ersatta:tummenupp

Trist att så många förringar affektionsvärdet i dina handväskor. När jag såg tjejen spendera 5-siffrigt belopp på en handväska så förstår jag att det är något man vill behålla ;)

I vilket fall så kollade en polare upp vad det skulle kosta att skicka en container till Nya Zeeland och det var ca 10kkr och innebär att man får med sig både soffa och MC.

Borde gå att ordna något liknande till OZ.

Cheers, hittade ett gang foretag som erbjuder detsamma. Lat som bra deal:tummenupp

Problemet var att allting lag kvar pa garden hos mitt ex, och behovde packas om och sorteras innan frakt.

Last edited:
Wow ni verkar kunna det här utantil. :) Ok så jag har en tjej i Brisbane..lång historia. Kommer nog göra ett så kallat tekniskt basår 2012 på distans. Skulle jag få nån form av visa för det? Studentvisum lär ju inte godkännas för det...eller? Och efter det? Läste nåt om ett såkallat partnership visa, om jag fattade det rätt så kan jag ansöka om det om vi varit tillsammans utan längre avbrott under minst ett år osv..vilket vi i teorin kommer ha varit då. Eller måste jag göra allt pluggande i sverige och sen ansöka om ett studentvisum när jag söker in på ett universitet i Australien?

Dom här verkar bra.

1.2378665TS1301054099717_slot100slotWide75ArticleFull.jpg

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2378667/tvarstopp-for-lastbil

Wow ni verkar kunna det här utantil. :) Ok så jag har en tjej i Brisbane..lång historia. Kommer nog göra ett så kallat tekniskt basår 2012 på distans. Skulle jag få nån form av visa för det? Studentvisum lär ju inte godkännas för det...eller? Och efter det? Läste nåt om ett såkallat partnership visa, om jag fattade det rätt så kan jag ansöka om det om vi varit tillsammans utan längre avbrott under minst ett år osv..vilket vi i teorin kommer ha varit då. Eller måste jag göra allt pluggande i sverige och sen ansöka om ett studentvisum när jag söker in på ett universitet i Australien?

För att få studentvisum måste du plugga (och betala till) en australiensisk skola. Partnership har jag inte koll på men har ni vart ihop ett tag är det absolut ett alternativ. Mitt tips är att söka typ engelska eller nån typ av VET Diploma som ger CSN, då är det bara att söka och pröjsa så kommer du in... ;)

Om du är 85a så kan du komma hit som Working Holiday turist, får du jobba och plugga eller va du nu vill göra under 1år.
Studentvisa får du direkt så länge du signar in på en kurs, sen om du går är en annan sak, ibland kollar dom, ibland inte, du får jobba 20 timmar i veckan på det.

Ni måste ha bott ihop minst 1år innan du kan söka partnership visum, så var det för mig iallafall. Fick skriva brev där jag berätta hur jag träffa min tjej och vad jag hade för planer med henne och liknande, 1 sida långt.
Tjejen fick göra likadant.

Hur kan du tycka att 3863 handväskor är av sentimentalt värde? Skräpsamlare någon. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT