Flytande Bromsskivor?

skramlar dom e dom nog slut :3freak

JaDeM skrev:
En flytande bromsskiva.Är det då dom sitter lite löst och kan röra sig efter oket vid inbromsning?

Om så mina skrammlar som fan när jag kör över vägbulor och håler i vägen o liknande är det vanligt eller något som börjar bli slitet.tänkte att dom kanske inte ska vara så lösa så att dom skrammlar.

äger en yzf 750 -93

Ja det stämmer. Vissa skramlar. Vissa inte. Båda varianterna är ok. De som inte skramlar har kunstruerats att inte göra så enbart för att kunderna inte skall klaga på skrammel :D Om dina inte skramlade förut men skramlar nu, så är det nog inget annat problem än att de just skramlar. (om nu inget annat är slut) Raceskivor kramlar som fan. Så fattade jag det efter ett kort prat med ISR.

Jag håller med, vissa modeller skrammlar som fan, men det verkar inte vara något fel när man tittar på grejorna.
Verkar de sitta som de ska är jag rädd att du får stå ut med skrammlet.

Kolla med din mekaniker för säkerhets skull, de e ju ändå bromsarna vi pratar om.

Bromskivorna lär inte vara det första som skramlar när du kör över vägbulor såvida de inte är extremt slut i niten. Raceskivor är nitade med lite mer spel för att ge mindre rullmotstånd och lite bättre bromsverkan de kan man höra skramla när man leder cykeln.

Du kan testa om dina är extremslut genom att rycka i dem. Skivor skall inte flyta i hjulets rotationsriktning (längdriktningen) utan endast i riktning mot/från hjulet. Du skall inte heller kunna rycka skivan upp/ner.
Om de går att rycka i någon av de felaktiga riktningarna är skivan slut och skall nitas om. På gatskivor brukar skivan dock ha blivit så slut i sig efter denna tid att det inte är lönt att byta endast nitarna utan man byter hela skivan.
OBS! om du byter skiva skall du alltid byta bromspads.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...