flying eagle?

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
Är det någon som har varit på Flying Eagle ute i Arlanda stad? Vad är det för mc-kläder dom har? Sporthojskläder? Tänkte sticka dit efter jobbet om ingen avråder mig.
 
De har lite allt möjligt, dels har de billiga skinnställ, men jag tycket absolut inte det kändes kvalitativt.

Men visst de har många olika typer av kläder o dyl.

Om inte annat så har du ju iaf alla andra klädaffärer brevid! =)

elfuego skrev:
Är det någon som har varit på Flying Eagle ute i Arlanda stad? Vad är det för mc-kläder dom har? Sporthojskläder? Tänkte sticka dit efter jobbet om ingen avråder mig.
 
De har allt möjligt, alla olika sorts hjälmar, skinnställ, handksar, stövlar. "gorTex", sportställ, fransiga ställ...
Men inget av de vi kika på när vi var där kändes som något att ha. Hyfsat fina ställ på avstånd, men inga vidare skydd och noll passform.
Inget som kändes helt ok.
Utom möjligtvis hjälmarna. (HJC bl.a.)
 
Köpte min KBC hjälm på Flying Eagle, trevlig personal och bra service.

Kollade runt lite bland det övriga sortimentet, men såg inte mycket annat jag gillade. Mycket fransar och goretex, mest för custom och toringåkning.
Fanns några sportställ, men som skrevs ovan tyckte jag det var mest lågpriskläder som inte riktigt går att jämföra med dom stora märkena.

Men åk dit och ta en titt vetja, du kanske hittar nåt.
Finns ju som sagt mycket andra butiker där oxå, kanske går att kominera med en "vanlig" shoppingtur..
 
Håller inte alls med föregående talare. Jag har köpte ett skinnställ där o jag är kanonnöjd. Jämför pris kontra kvalite så kan jag garantera att du får f-n så mycket mer för pengarna om du köper ett Flying eagle mot tex ett Dainese.
Betalade 3995 för mitt sportställ, tvådelat.

Vad är det som är så fel menar ni? Passform är ju olika på olika personer.

Jag tycker absolut du ska ge det en chans!!
 
Det som jag tycket var fel var det att skydden inte alls kändes lika kvalitativa o robusta som i tex. ett Dainese. Inte heller passform o så kändes rätt just på mig.

Även om passformen hade varit okej så hade jag hellre köpt ett beg. ställ för ca. 4000:-.

Men det är jag det.

//Niklas

moestberg skrev:
Håller inte alls med föregående talare. Jag har köpte ett skinnställ där o jag är kanonnöjd. Jämför pris kontra kvalite så kan jag garantera att du får f-n så mycket mer för pengarna om du köper ett Flying eagle mot tex ett Dainese.
Betalade 3995 för mitt sportställ, tvådelat.

Vad är det som är så fel menar ni? Passform är ju olika på olika personer.

Jag tycker absolut du ska ge det en chans!!
 
Köpte ett textilställ (Byxa/Jacka) där i går... betalade 1900kr (kraftiga rabatter nu). Sitter bra med skydden på rätt plats. Om de håller för vad de lovar vet man ju inte förrän man ramlar men kändes bra och trevlig personal kan varmt rekomendea butiken vid Arlanda stad.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top