FlygPorr...

Är det bara mej det ryser i hela kroppen när jag tittar på sånt här?
Fan älskar alla sortes plan, men Jet plan är bäst. huuuhaaa

många scener ur skyfighters i den där... kanske tillomed alla! Rätt skön film om man gillar flygfilm/topgun.

Va själv sugen på att bli pilot förut men insåg att det troligen inte skulle gå tack vare jag har lite dålig syn(ivarjefall ej stridspilot), vanligt plan går ju bra :)

Last edited:
Snygg film, men lite för mycket Jurofajter. En fena från en Tornado som någon monterat en jättestor luftbroms under. :hihi

Försök hitta Red Flag-filmerna. 2003 och 2004 tror jag det är som legat ute på Patricksaviation (länkat ovan). Där har vi underhållning och flygporr på hög nivå. :D

Kan säga att det inte är det skönaste att bli upptryckt i en sådan :D

Tro mig, jag har provat :D

Jag gjorde lumpen på Malmslätt där Flygvapnet testar nya mods på (då) viggen när gripen var under utveckling. Jag fick se på första parkett (beredskap vid banan i brandbil) solouppvisningen som blev förbjuden att gå först på farnborough. Den hade tagit udden av allt efter...
Helt groteskt, först stoppade han på banan, körde ca 300 m fram, backade tillbaka, sen startade han och var i luften där han började backa... steg till vingspan plus 2 meter, sen la han sig på rygg, fortfarande innan banslut! Sen blev det bara värre...

Har aldrig sett ngt liknande och då har jag sett Blue Angels live på Tullinge, Blue Angels på cosmonova, flugit aerobatik med en SK 61 och kört ridgehopping med helikopter...

:)
/Danne

Att flyga AVA är såå J**la kul:tummenupp

Jag vill ha ett eget JAS:yoparty

Som en kompis sa som åkte med en sväng " Detta slår ALLT!"

Folk som är ovana vid flyg i icke passagerar plan (typ trafikkärror), mår ofta illa och tål inga roliga manövrar, de reagerar på minsta lilla spakrörelse så jag garanterar att en åktur med en Jet-kärra som de i filmen inte är en behaglig upplevelse för en ovan passagerare:näsblod

RacerRaffe skrev:
2554867 Att flyga AVA är såå J**la kul:tummenupp

Jag vill ha ett eget JAS:yoparty

Som en kompis sa som åkte med en sväng " Detta slår ALLT!"

Folk som är ovana vid flyg i icke passagerar plan (typ trafikkärror), mår ofta illa och tål inga roliga manövrar, de reagerar på minsta lilla spakrörelse så jag garanterar att en åktur med en Jet-kärra som de i filmen inte är en behaglig upplevelse för en ovan passagerare:näsblod

Typ som denna kille: Militärplan

Trötter skrev:
2554887 Typ som denna kille: Militärplan

Svårt att säga hur många G han upplever men det ser då ut att vara runt 5..
Ovana passagerare utan en utprovat tryckdräkt har svårt att motstå en sådan belastning vilket syns på filmen, kul film:tummenupp

I första länken (precis innan Bruce börjar sjunga) går ett plan in i planerad stall, vad är det för kärra? ser lite ut som en Rysk SUV men det tror jag inte att de har i Holland.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park