Flygplats (område) för övningskörning

Hellsinger

Leave my tortilla´s alone!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
Honda CBR100RR-08
Är en newbie i Göteborg och även på hoj som behöver någonstans att öva på konbanorna inför uppkörningen.

Någon som vet ett bra ställe för detta?

Köpte mig en r6:a härom veckan och använder den för min privata övningskörning. Antar dock att det är bäst att fixa en annan hoj inför uppkörning... den räcker inte till kubikmässigt heller för den delen..

Och skulle det vara så att någon i Göteborgstrakten är sugen på att lära mig hantera en r6:a (bor på hisingen) så får han gärna pm:a, har just nu ingen i trakten att övningsköra med. Utan det blir far som kommer ner nån gång varannan evighet... :fatta!
Har övningskört några lektioner på skola och kört en heldel privat innan jag flyttade till Götet, så behöver bara någon som tar ut och rastar mig ibland! :tungan
Planen är väl att ta kortet nu i början på maj... om det vill sig väl...

Det finns en del ställen, men vart alla ligger vet ja inte.. hade också behövt några punkter utmarkerade för koner...
Lycka till med uppkörningen!! Har själv uppkörning 13 April o inget annat o köra på än CBR'n :rolleyes:

Välkommen till storstan eller byn, vad vet jag :hihi
I sedvanlig ordning kräver vi att du lägger upp ett nakenkort taget bakifrån med rumpan upp i vädret :rofl

Muggen skrev:
2101744 Det finns en del ställen, men vart alla ligger vet ja inte.. hade också behövt några punkter utmarkerade för koner...
Lycka till med uppkörningen!! Har själv uppkörning 13 April o inget annat o köra på än CBR'n :rolleyes:

Välkommen till storstan eller byn, vad vet jag :hihi
I sedvanlig ordning kräver vi att du lägger upp ett nakenkort taget bakifrån med rumpan upp i vädret :rofl

Öhhhh 13 MAJ menar du va?! :va

Jag kör upp den 16 Maj, har dock aldrig kört min nya cykel. Jag kollade med en körskola vart dom körde, fick till svar att dom körde på bananpiren

Vill också veta lite platser. I torslanda har dom ju dumpat en massa shiiit!
Kör upp den 15:e maj. Nån mer som gör det kanske?

Räddningsverket har en asfalterad övningsplan vid hållplatsen "danaplatsen" ovanför eriksberg. inte så stor, men det funkar om man skall öva balans och sånt.

tarmac skrev:
2102020 Vill också veta lite platser. I torslanda har dom ju dumpat en massa shiiit!

Räddningsverket har en asfalterad övningsplan vid hållplatsen "danaplatsen" ovanför eriksberg. inte så stor, men det funkar om man skall öva balans och sånt.
Hoppas du fixar din uppkörning annars blir det ingen europatour ju.....
(Fredrik har tjallat på jobbet)

JonaZ skrev:
2102271 Hoppas du fixar din uppkörning annars blir det ingen europatour ju.....
(Fredrik har tjallat på jobbet)
Tack! Hoppas jag också :gnissla
Bör väl hinna med ett par till uppkörningar om jag skulle missa iofs.
Men jag vill ju ha det NUUU!!! :)

tarmac skrev:
2102020 Vill också veta lite platser. I torslanda har dom ju dumpat en massa shiiit!

Så ute i torslanda är det helt kört alltså? Hörde nämligen några som nämnde nått om att man kanske kunde vara där ute någonstans, vid gamla flygplatsen eller var det var...

Rackzo skrev:
2102332 ligger en finfin konbana på frihamnspiren, va där o slira rundor igårkväll.

Hmmm...Bor nästan vid frihamnspiren har sett att det varit lite folk där o kört förut... Frågan är om man vågar sig ner dit med hojen o öva lite stillsamt utan handledare... :gnissla är lite sugen...

Är det tillåtet att vara där o köra eller händer det att typ polisen kommer dit o kikar ibland eller så?

IYodaI skrev:
2102479 Så ute i torslanda är det helt kört alltså? Hörde nämligen några som nämnde nått om att man kanske kunde vara där ute någonstans, vid gamla flygplatsen eller var det var...
När jag åkte förbi för typ 3v sedan så var det dumpat jord, grus & sten i stora högar på platsen där körning var aktuell förut iaf. :gnissla

tarmac skrev:
2102491 När jag åkte förbi för typ 3v sedan så var det dumpat jord, grus & sten i stora högar på platsen där körning var aktuell förut iaf. :gnissla

Jag övade manöverbana på kvällstid vid Kalles Bilel. Använder man den nya asfalten vägen in till dem tillsammans med en massa PET-flaskor (fyll i lite vatten) så är det perfekt övning.. Tränade manöverbana, bromsning och lågfartsbana där...

Lycka till :)

Lynn skrev:
2102496 Jag övade manöverbana på kvällstid vid Kalles Bilel. Använder man den nya asfalten vägen in till dem tillsammans med en massa PET-flaskor (fyll i lite vatten) så är det perfekt övning.. Tränade manöverbana, bromsning och lågfartsbana där...

Lycka till :)
Ja där kan ju vara bra. Där lekte vi motoGP med våra minimotos i början på förra året :)

tarmac skrev:
2102518 Ja där kan ju vara bra. Där lekte vi motoGP med våra minimotos i början på förra året :)

Åhhh så det var ni??? Plockade väl ur dem hur bilen, eller?

Såg iaf grymt kuligt ut :banana

Lynn skrev:
2102570 om man fjäskar lite med dig så kanske man får testa någon gång... :hihi :pannkyss
Hehe. kan säkert gå att ordna. Den har typ inte varit igång på ett år, så den är nog lite seg att starta. Det var den förut också. Massa trim o grejjer. haha!

Min körskola är uppe på Skatås parkering och kör kryp/styrövningarna. Där finns det lite markeringar i asfalten.

Kör upp 24 Maj, håll tummarna!

/Henrik M

tarmac skrev:
2102635 Hehe. kan säkert gå att ordna. Den har typ inte varit igång på ett år, så den är nog lite seg att starta. Det var den förut också. Massa trim o grejjer. haha!

*skrattar* Trimmar man sådana också??? :va

*/ ?>
Back