Flygplansfilmer

Jävlar, den där andra filmen var ju totalkung! Satt och åt frukost men glömde av att lassa in mer mat, var helt förstummad! :yoparty

Fick rysningar i hela kroppen när jag såg den andra filmen. Inte för att jag är en flyplansfantast men för att det såg så jävla coolt ut!

\Masonit

Häftigt! vill se mer :yoparty
På min andra dator har jag en en timmes dokumentär med usa´s "Blue angels" som är jäkligt nice, kolla om ni kan hitta den... :tummenupp

Det fanns nån tråd här om ett par Mirageplan som flög helt sjukt lågt över nån kustremsa. Kan ingen hitta den tråden?

Victor skrev:
2108233 Det fanns nån tråd här om ett par Mirageplan som flög helt sjukt lågt över nån kustremsa. Kan ingen hitta den tråden?
Den kanske?
http://video.google.com/videoplay?docid=-295259028791778590&q=mirage
Blir jäkligt imponerad över hur deras kamera håller sig stabil. Särskilt när de filmar en vinkande brud på stranden! :lol

Hittade den här när jag letade efter den ovanför.
http://www.wimp.com/take/
Och därför go vänner skall ni icke flyga med piloter som är rädda för getingar eller flyger i träskor.

Den äldre mannen i första filmen var med i en sån där red bull flytävling och vann, så jag tror han e ganska säker :rolleyes:

Läste en kul artikel i en engelsk mc-tidning för något år sedan om en kille som fick prova en häftig berg-och-dal bana, fallskärm, sitta bakpå en roadracing kille samt flyga med en trickflygare. Allt för att strikt vetenskapligt ta reda på vilket som var mest skrämmande på en 10-gradig skala. I artikeln fanns också testpersonens egna kommentarer. Roadracing klarade sig "bra" med 7 av 10 poäng tror jag men personen klarade i alla fall av att trösta sig med att det var ett proffs som körde.
Hans intryck av flygningen? Han gav den 100 poäng (ingen felskrivning!) på skräck och sa att de hellre fick döda honom än att han satte sig i ett sådant plan igen... :zpy

Ringo skrev:
2107331 Ser fan roligare ut än att köra hoj... (högerklicka, spara som)

Varför välja? 25 mil på hojen igår, med halvannan timme i luften mellan.

Sommar är underbart!

Och på tvåtusen meter kan ingen se att man har en ful hatt... ;)

Bifogat

• Bild(27)_converted.jpg
    Bild(27)_converted.jpg
    25.2 KB · Visningar: 71
Harmon Rabb skrev:
2146024 Ska nog ta upp segelflyget igen tror jag.

:tummenupp

Förra säsongen blev helt bortkastad. Körde hoj överallt utom hemma de enda veckorna det var bra flygväder. I år blir det nystart!

ft skrev:
2148245 :tummenupp

Förra säsongen blev helt bortkastad. Körde hoj överallt utom hemma de enda veckorna det var bra flygväder. I år blir det nystart!

Om det bara fanns bra termik, eller ett fungerande hang här uppe vid kusten.

Då kommer man till nästa problem, Umeå flygplats och luftrummet omkring är hårt trafikerat, så här flyger man ingenting utan motor.
Dom motorseglare klubben har glidflyger som ett fälgkors ungefär.
(En bergfalke och en nyare smäckrare sak)

Jag får nog fan nöja mig med att flyga radiostyrd elseglare, burka runt ovanför någon asfaltsplätt, eller hangflyga i ett grustag...
Nu saknar jag bara en drivacc så är min elseglare flygfärdig.

dom 3 fetaste flygande sakerna lär ju va 1 - sukhoi su-37.
2 - eurofighter typhoonhttp://video.google.com/videoplay?docid=-7580407663236736515&q=eurofighter 3 - raptor f22

Red Bull Air Race visades precis på kanal5 , komentatorer var Peter Sundfelt och Peter Lindén. Idag gick del 2 av 5 klockan 23:40
Himmla bra :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...