Flygolyckor, flygrädsla mm

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du förutsätter med andra ord att anhörigplanet ska försvinna det med. Din Paranoia finner tydligen inga gränser :lol

Vadå, tråden är typ 5-6 år gammal och du fattar först nu att jag har och har haft en helt irrationell flygrädsla? :rofl

Shit vad du käkat mycket chips, inte bara buken utan hela hjärnbarken numera inbäddad i Estrella. :lol

Ut år rör på 'rej knubbis, här kan du inte sitta och jidra. :mattias
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alltså, jag valde att starta den här tråden, du kan liksom inte reta mig för det. :lol
Lite som att du valde alla chips. :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Alltså, jag valde att starta den här tråden, du kan liksom inte reta mig för det. :lol
Lite som att du valde alla chips. :D

Jag förstår att du gärna söker efter någon att dela din smärta med. Ursäkta, irrationella flygrädslan :hihi

Du har en faiblesse för chips generellt eller har det kommit tillsammans med den irrationella flygrädslan :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ödets ironi, sejf-optimerar och drar iväg med Lufthansa/Boeing glad-i-hågen.
Så, nu går inga LH-flights och jag får åka tjoattahejtiflyg hem vad det verkar.
:lol
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ödets ironi, sejf-optimerar och drar iväg med Lufthansa/Boeing glad-i-hågen.
Så, nu går inga LH-flights och jag får åka tjoattahejtiflyg hem vad det verkar.
:lol

Glöm inte twittra om planet försvinner!
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Antingen ett helt sjukt misstag av piloten, problem med både styrsystem och backupsystem eller mest troligt lastförskjutning. Svårt att förklara den extrema stigningsvinkeln på annat sätt och lastförskjutning händer ibland med fraktplan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Antingen ett helt sjukt misstag av piloten, problem med både styrsystem och backupsystem eller mest troligt lastförskjutning. Svårt att förklara den extrema stigningsvinkeln på annat sätt och lastförskjutning händer ibland med fraktplan.

Jo det var lastförskjutning, de hade ca 4 lastbilar i den där om jag minns rätt, och en satt inte fast.



:gnissla
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jo det var lastförskjutning, de hade ca 4 lastbilar i den där om jag minns rätt, och en satt inte fast.



:gnissla

Se det från den ljusa sidan, du lär inte riskera att krascha på samma sätt så länge ingen fet amerikan reser sig upp och bestämmer sig för att gå på muggen under take-off :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Se det från den ljusa sidan, du lär inte riskera att krascha på samma sätt så länge ingen fet amerikan reser sig upp och bestämmer sig för att gå på muggen under take-off :tummenupp

Det känns rätt lugnt att man slipper krascha så, ja. :brynad
Däremot har man ju varit med om att de beordrat runt folk för att få stabilitet, vad är det för trams? :confused:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Se det från den ljusa sidan, du lär inte riskera att krascha på samma sätt så länge ingen fet amerikan reser sig upp och bestämmer sig för att gå på muggen under take-off :tummenupp

Fast även på civila flyg kan lasten bli fel. Den här hände förvisso vid landning men var omtalad i slutet av 80-talet. Strök med några riksdagsledamöter, en generaldirektör och nått kommunalråd i smällen som berodde delvis på att dom satt för många fetton längst bak.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flygolyckan_i_Oskarshamn_1989

Edit: Med "civila flyg" menar jag såklart passagerarflyg till skillnad mot lastflyg.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast även på civila flyg kan lasten bli fel. Den här hände förvisso vid landning men var omtalad i slutet av 80-talet. Strök med några riksdagsledamöter, en generaldirektör och nått kommunalråd i smällen som berodde delvis på att dom satt för många fetton längst bak.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flygolyckan_i_Oskarshamn_1989

Det är så man spyr, inte av flygrädsla utan av politikerförakt:

1. att riksdagen till Ersättning till efterlevande till vissa omkomna vid flygolyckan i Oskarshamn den 8 maj 1989 på tilläggsbudget till statsbudgeten för budgetåret 1989/90 under sjäte huvudtiteln anvisa ett reservationsanslag på 6 000 000 kr.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...elser/om-ersattning-till-efterlevand_GD03108/

Undrar på vilka grunder det pungades ut miljonbelopp till fackpampar, politruker och andra landsförrädare för att de råkar ut för en dödsolycka i tjänsten. :confused:
 

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Malmö/Bacong
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Markus!:7peta

Du kanske skulle ta en tur hit till CPH och flyga A320 eller CRJ900 i simulatorn (man kan flyga under öresundbron med den)?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Efter 4 flighter i veckan under 2,5år, ofta med tveksamma bolag, blev jag härdad. Man bryr sig inte längre bara för att det knaka eller lossnar saker.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är så man spyr, inte av flygrädsla utan av politikerförakt:

1. att riksdagen till Ersättning till efterlevande till vissa omkomna vid flygolyckan i Oskarshamn den 8 maj 1989 på tilläggsbudget till statsbudgeten för budgetåret 1989/90 under sjäte huvudtiteln anvisa ett reservationsanslag på 6 000 000 kr.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...elser/om-ersattning-till-efterlevand_GD03108/

Undrar på vilka grunder det pungades ut miljonbelopp till fackpampar, politruker och andra landsförrädare för att de råkar ut för en dödsolycka i tjänsten. :confused:
Vadå, får du en känsla av en vi och dom mentalitet eller?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tror att Markus längtar efter en resa till Peru.


Jag tycker ju att det är rätt dumt ställe att anlägga en flygplats. Kan ju inte vara kul med inflygning mot den där när det blåser lite, måste bli en hel del kastvindar m.m.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Grymt, glömt denna tråd.
Ska ju ut och flyga i morgon, flyger endel i tjänsten och förhoppningsvis blir det mer i framtiden.
Fast jag tror att jag aldrig kommer vänja mej vid flyg. Hatar att flyga, tar hellre bilen. Har svimmat två ggr på flyg, vet inte vad det är men båda ggr så sa kabinpersonalen att just i detta område är det vanligt... Dom ljög säkert för att göra mej glad.
Men jag sitter still i stolen och rör mej endast i nödfall. Tuppa av i gången är så jäkla jobbigt...
Dock så har flygvärdinnorna varje gång varit riktiga kex så att ha blivit omhändertagen utav dom är bara trevligt. Anledningen till det var sämre, hade det varit på hotellet så hade jag nog uppskattat det på ett annat sätt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Grymt, glömt denna tråd.
Ska ju ut och flyga i morgon, flyger endel i tjänsten och förhoppningsvis blir det mer i framtiden.
Fast jag tror att jag aldrig kommer vänja mej vid flyg. Hatar att flyga, tar hellre bilen. Har svimmat två ggr på flyg, vet inte vad det är men båda ggr så sa kabinpersonalen att just i detta område är det vanligt... Dom ljög säkert för att göra mej glad.
Men jag sitter still i stolen och rör mej endast i nödfall. Tuppa av i gången är så jäkla jobbigt...
Dock så har flygvärdinnorna varje gång varit riktiga kex så att ha blivit omhändertagen utav dom är bara trevligt. Anledningen till det var sämre, hade det varit på hotellet så hade jag nog uppskattat det på ett annat sätt.

Apropå att svimma, är det någon som vet vad folk har för problem som de börjar gasta om att de behöver läkarhjälp? Har varit med tre gånger om att de ropar ut att eventuellt läkare skall kontakta kabinpersonalen, sist förra veckan faktiskt.

Det var ju förresten någon stackars tant som dog på väg hem från Thailand som det blev ett jävla liv om, att de kunde gått ner i Moskva men de sket i det.

Någon som sett dödingar på planet? Är det sant att man sätter sopsäck på dem? Jag har hört det. :gnissla
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top