Flygfilm fr. Kongo (OT)

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
[OT]
Som flygintresserad kan jag inte låta bli att dela med mig av en länk jag hittade:

En film gjord av grabbarna som drev FNs flygplats nere i Kongo...

http://flygflottilj16.se/files/FK02.AVI (32meg)

I slutet ses en start av en Caravelle som inte är helt "by the book" som man säger... Men skön om man är pilot, eller ståendes som han som filmar gjorde...

[/OT]

Qvint skrev:
[OT]
Som flygintresserad kan jag inte låta bli att dela med mig av en länk jag hittade:

En film gjord av grabbarna som drev FNs flygplats nere i Kongo...

http://flygflottilj16.se/files/FK02.AVI (32meg)

I slutet ses en start av en Caravelle som inte är helt "by the book" som man säger... Men skön om man är pilot, eller ståendes som han som filmar gjorde...

[/OT]

Skoj! Känner en kille som var eller rentutav är där nere, Daniel Gonzales...

Qvint skrev:
Mao känner du liraren som producerat rullen... :)

UPPENBARLIGEN ! Hahah... har precis sett den... såg mannen i eftertexterna... han har alltid ett finger med i spelet när det är nåt skoj på gång!

Jäklars, måste vara en upplevelse att filma den sista starten i filmen.

Coolt!
Laddar hem nu!

Härlig film.

Jag och fem till var otroligt nära att anmäla oss till Flygbassäk dit ner. Men vi fick inte sluta lumpen tidigare för att åka ner (omg1) så det blev inget. Inte säkert att man kommit med ändå men iallafall :)
Tror nog att man ska vara lite glad att man slipper skiten ändå. :rolleyes:

En av lirarna i filmen låg inne med mig i Boden som GB, Ing3.
En annan snubbe som fanns med i eftertexterna jobbar på samma ställe som jag.

Man kanske borde ha åkt ned själv...

bgix skrev:
Känner folk som flyger afrikanska pilgrimer till Mekka i liknande kärror.
Rutten går över Libyen och man flyger utan anmälan till air traffic controllers.
Dum svensk (= jag) frågar med tanke på jaktflyg och missiler "är inte det lite farligt?"
Svar (på engelska med schweizertysk accent) "Visst, skitfarligt, det är en jävla massa folk som åker omkring där uppe utan att vara anmälda""

"The Big Sky Theory of Aerial Navigation".

Eller, "med en väldig massa kubikmeter luft per kubikmeter flygplan så går det förmodligen tillräckligt bra tillräckligt ofta".

Den erforderliga luftmängden per flygplan regleras i sin tur av mängden skandalpress i området. :rolleyes:

Fan vilken häftig film!
Såg i förra veckan två Herkulesplan i Västerås som skulle ner till Bosnien.
Mäktigt...

Heh, ja så kan man också starta men kanske inget man ofta gör i trafikkärror... markeffekt är kul! Finns någon film på nätet av en Airbus 319/320 som gör samma sak på en flygshov, hyfsat imponerande vad de kan stiga när man fuskar! Läcker film, den hamnade i arkivet!

Pejo,
haha, fan, känner du Daniel? Hälsa från Punkarn, en kursare till honom vid MDH. Förresten så går det inte att skicka PM till dig, den påstår att brevlådan är full (varför den och inte jag?).

jäklar va häftigt!!
När Hercules planet bålade över kameran....*ståpäls* var det ett hercules btw? :va

jorå, ett av planet var en Herkules... Sjysst kärra faktiskt...

Den där filmen på airbussen är ball också:
[Länk]Rock n Roll Takeoff Airbus

Det är en Airbus 319 på nån flygshow. Ryktet säger att piloten fick en ordentlig tillsägelse av någon flygchef!

Men planen håller för ganska mycket, mycket mer än många tror, kanske är riktigt bra att göra sådant på flyguppvisningar för att visa folk att det är stabila grejjer!

För övrigt så hade Airbuspiloterna nog inte mycket bränsle eller last, för den stiger som en kork i vatten ! Men ball är det ! :yoparty :yoparty

Qvint skrev:
jorå, ett av planet var en Herkules... Sjysst kärra faktiskt...

Den där filmen på airbussen är ball också:
[Länk]Rock n Roll Takeoff Airbus

Det är en Airbus 319 på nån flygshow. Ryktet säger att piloten fick en ordentlig tillsägelse av någon flygchef!

Men planen håller för ganska mycket, mycket mer än många tror, kanske är riktigt bra att göra sådant på flyguppvisningar för att visa folk att det är stabila grejjer!

För övrigt så hade Airbuspiloterna nog inte mycket bränsle eller last, för den stiger som en kork i vatten ! Men ball är det ! :yoparty :yoparty

Hej
Fan det är ju riktigt intressant med flyg.....läste mycket om det när jag var yngre men man fick väl andra intressen. :tuttar :fyllisar :banana
Finns det några bra siter som handlar om flyg med liknande filmer som dom du lagt upp här å grejer.
Börjar man leta hittar man ju 99% junk.
Frid

MilleR skrev:
Hej
Fan det är ju riktigt intressant med flyg.....läste mycket om det när jag var yngre men man fick väl andra intressen. :tuttar :fyllisar :banana
Finns det några bra siter som handlar om flyg med liknande filmer som dom du lagt upp här å grejer.
Börjar man leta hittar man ju 99% junk.
Frid

Visst är det skoj. Konstigt nog går det att kombinera mc, :tuttar och flyg !

Sprang på den här killen i somras, Jurgys Kairys från fel sida av muren, men skittrevlig ändå. Han gör väl i princip det ballaste man kan göra med små flygmaskiner, och är lite av en gud. Karln måste ha blodådror av koppar, för han verkar helt okänslig för g-påkänning. Han skumpar runt i en gammal rysk skolmaskin kallad SU26 som han har whoppat upp till 2000 hästar=mycket. Det är i princip en stor propeller det planet han har. Han kan hänga i propellern med det, och framförallt kan man göra såhär:
http://www.airlinebrats.com/SuhkoiUnderBridge.mpg

vilket är det tyffaste jag sett någon göra i en flygmaskin.

Vill man gotta sig i stora plan och nuffror och bilder så är det Airliners.net som gäller... Därr finns allt och lite till.

Detta är också ball [Roll med en 707 ] Killen rollar ett stooort plan. Han är testpilot på boing och är den enda osm gjort detta och någonsin kommer att få göra det. Det går egentligen inte att göra enligt ingenjörerna...

Qvint skrev:
Visst är det skoj. Konstigt nog går det att kombinera mc, :tuttar och flyg !

Sprang på den här killen i somras, Jurgys Kairys från fel sida av muren, men skittrevlig ändå. Han gör väl i princip det ballaste man kan göra med små flygmaskiner, och är lite av en gud. Karln måste ha blodådror av koppar, för han verkar helt okänslig för g-påkänning. Han skumpar runt i en gammal rysk skolmaskin kallad SU26 som han har whoppat upp till 2000 hästar=mycket. Det är i princip en stor propeller det planet han har. Han kan hänga i propellern med det, och framförallt kan man göra såhär:
http://www.airlinebrats.com/SuhkoiUnderBridge.mpg

vilket är det tyffaste jag sett någon göra i en flygmaskin.

Vill man gotta sig i stora plan och nuffror och bilder så är det Airliners.net som gäller... Därr finns allt och lite till.

Detta är också ball [Roll med en 707 ] Killen rollar ett stooort plan. Han är testpilot på boing och är den enda osm gjort detta och någonsin kommer att få göra det. Det går egentligen inte att göra enligt ingenjörerna...

Sheeiiiit!! den mannen menar allvar.... :näsblod tycker det är så sjukt att det ser ut som dom håller på att krascha men dom har förhoppningsvis full koll.
Sen rollen med det STORA planet var ju rätt gôtt.
Tack för tipsen....bara att börja surfa ner sig i flygträsket.... :tummenupp

Det där med å kombinera tänkte jag på.....du måste ju mena att brudarna blir som tokiga när man hoppar med hojen.... :confused: eller?? :banana

bgix skrev:
Var i världen flyger man under broar mitt i en stad utan att bli av med sitt cert?

Ryssland..... :hihi
Sen om det är en flygshow så kanske dom har tillstånd....om man nu kan få det för nå dylikt.....fast det kanske inte e så noga där.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC