Flygfält runt Stockholm?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
WestW skrev:
Ta en raksträcka i ett bostadsområde. Gärna med lyktstolpar på båda sidorna. Hjälm och skinnjacka räcker.
Har du druckit nu igen? :hihi
Qwerty skrev:
Hittar ett flygfält vid märsta. Nordväst. Men det ligger även nära Vassunda som ligger nordväst om märsta.
Ska nog ta mej en tur dit och kika. Kan meddela senare hur det såg ut.
Mer än gärna!

Åker dit om några minuter och spanar.
Blev lite upptagen med att handla mat och att ta hand om tanten. Återkommer i kväll med rapport om läget och asfaltens kvalité.

Dom håller väl på och bygger lite motorväg precis vid infarten till Uppsala, söderifrån.
Och dom har väl inte öppnat den för vanlig trafik ännu *wink, wink*

Nicke skrev:
Jag tror inte att det var så populärt att köra där. Fanns nån tråd förra året om det. Vet ej om det var golfbanan och/eller markägaren som inte gillade det.

Folk som bodde i närheten blev tokiga, har blivit bortkörd säkert 3-4 ggr :tomten

Men dom blir inte störda av flygplanen som flyger där :kocko

BlueNote skrev:
Folk som bodde i närheten blev tokiga, har blivit bortkörd säkert 3-4 ggr :tomten

Men dom blir inte störda av flygplanen som flyger där :kocko
Sånt kallas en "principsak". inget ovanligt för motorintresserade.
Här rev dom en kåk som stått tom i 20 år så fort det vart snack om ev. meckargård för yngre motorintresserade där, då var det rivet på 2 veckor:lol

Flygfältet utanför Märsta tror jag kallas "Odensala flygfält" och där är det GRÄS. Vet att det har flygits där för inte så länge sedan, kanske fortfarande används, vet ej.

Hulken skrev:
Flygfältet utanför Märsta tror jag kallas "Odensala flygfält" och där är det GRÄS. Vet att det har flygits där för inte så länge sedan, kanske fortfarande används, vet ej.
Tror det, jag var där för ett par å sen o kolla på ett flygplan iaf.
Fast det är givetvis ingen stor flygplats direkt :)

Hulken skrev:

Japp du har rätt. Det va gräs och det landade ett plan.

Någon pratade om ett fält ute vid Vassunda. Kan nån beskriva lite närmre så kan jag kika på det om det är asfalt och hur långt.

Kom med mera jag kan scanna av hela norrort med omnejd på kvällar och helger.

Fnutten skrev:
Status för Tullinge/F18:
"Flygplatsen stängd 2004-10-01 permanent

Den nye markägaren Peab har inte ändrat förutsättningarna och flygplatsen stängs 1 oktober 2004. All landning förbjuden."

Mer info:
http://www.botkyrkafk.org/bfkinfo/flygplats.shtml

all landningen är förbjuden enligt websidan dära, men det kommer ner lite pappstrutar ibland, men stick f18 och gasa järnet, på kvällarna är det ingen aktivitet dära, kanske nån enstaka bil som är ine och snurrar.., men banorna är rätt så breda så det är lätt att bli fartblind och bromsa försent om man nu inte vill sätta bågen i staketen eller skogen..

Qwerty skrev:
Någon pratade om ett fält ute vid Vassunda. Kan nån beskriva lite närmre så kan jag kika på det om det är asfalt och hur långt.

Det är gräs. Det finns inga nedlagda flygfält i Stockholmsregionen, förutom Tullinge, dårå. Men där händer det andra grejer. Don't go there.

barkarby flottiljområde?

Fan jag hade koden till grinden förut. Kommer inte ihåg nu längre. Var ofta där när jag låg i lumpen på Livgardet. Många körskolor som brukar vara där tror jag....

Mattias skrev:
Det är gräs. Det finns inga nedlagda flygfält i Stockholmsregionen, förutom Tullinge, dårå. Men där händer det andra grejer. Don't go there.

Klart det måste finnas något asfalterat gammalt militär flygfält.

(hoppas jag)

Mattias skrev:

Nu var det ett tag sedan jag var på tullinge, men vad är det som händer där?
Vet att de ska bygga nån "tullinge villastad" eller nåt, men de e väl inte ens påbörjat?

Vilken flygraka på tullinge ska man åka på ? .. den dom kör strippen på?

Så föjande asfalterade flygrakor finns i Sthlm-Uppsala området:
Fyll på med flera...

-Arlanda (aktiv flygplats)
-Bromma (aktiv flygplats)
-Barkaby (trafikskolan hyr väl en del)
-F16 Uppsala (skall väl läggas ned eller har lagts ned. Men annan militär verksamhet finns på orten.)
-F18/Tullinge (körs det lagliga race. Trafikskolor övar där. Polisens hundenhet och insatsstyrka övar också där)
-Tierp (flygklubben där ogillar buskörning)
-Lunda (aliansen basar över fältet och arangerar olika evenemang)

Det är en riktigt usel idé att köra på F18 eftersom gänget som hyr strippen för lagliga race riskerar att bli utkastade därifrån om det blir för mycket buskörning.

Det är ju lite synd att förstöra för dom eftersom dom faktiskt står på vår sida...

Gå ihop ett gäng och försök hyra ytan själva i stället.... Typ, starta en klubb... Eller gå med i en befintlig klubb... Det BORDE gå att göra det på ett lagligt sätt...

SvenneC skrev:
Det är en riktigt usel idé att köra på F18 eftersom gänget som hyr strippen för lagliga race riskerar att bli utkastade därifrån om det blir för mycket buskörning.

Det är ju lite synd att förstöra för dom eftersom dom faktiskt står på vår sida...

Gå ihop ett gäng och försök hyra ytan själva i stället.... Typ, starta en klubb... Eller gå med i en befintlig klubb... Det BORDE gå att göra det på ett lagligt sätt...
Mycket bra inlägg. Borde vara sticky.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back